שיר שכותבים אחרי קריאה במדורי דעות / אני הדבר עצמו (שני שירים חדשים)

שיר שכותבים אחרי קריאה במדורי דעות

יש פה, במדינה הזאת, כותבים, שאם לא היו בעולם

אשכנזים

הם לא היו כותבים דבר, וחצי

דבר. וההפך.

יש פה, במדינה הזאת, כותבות, שאם לא היו בעולם

גברים

הן לא היו כותבות דבר, וחצי

דבר. וההפך.

יש פה, במדינה הזאת, כותבים, שאם לא היה בעולם

בשר על גחלים

הם לא היו כותבים דבר, וחצי

דבר. וההפך.

יש פה, במדינה הזאת, כותבים, שהבננה של הרדי מייד

נרקבה להם. ביד.

יש פה, במדינה הזאת, כותבים, שאם לא היו בעולם

ימנים

הם לא היו כותבים דבר, וחצי

דבר. וההפך.

יש פה, במדינה הזאת, כותבים, שאם לא היה

וכו'

הם לא היו וכו'. וההפך; 'וכו.

 

ובכל זאת –

מעולם לא נתקלתי, במקרה או

שלא במקרה

במישהו שקרא, פיזית, את הספר

שלי.

את זה ראוי להגיד.

אני הדבר עצמו

פעם הייתי מוציא את כולם מהסיטואציה

במבט על

במבט על

וככה כבר היו שוכחים

או יותר נכון היו מתרכזים בשאלה

למה אני עושה את זה.

למה, אני, עושה, את. זה.

הייתי מוציא אותי, אותם, אותן

את כולנו מכאן –

כן, המתקדמים כבר היו עוברים מהר

לשאלה

למה אתה עושה את זה

אבל גם אותם הייתי מוציא מהכל

אל הכלל, על מבט העל

במבט על.

 

פעם הייתי זמר שעומד על הבמה, שאומר:

כאן כאילו אני אומר תודה

כאן כאילו אני מדבר בין השירים

כאן כאילו אני אומר תן לי עוד מיקרופון

היי, באמת היו פעמים שהתכוונתי –

זאב, זאב

זאב

אני לא שומע את עצמי במוניטור.

 

אבל אף פעם לא אמרתי

כאן כאילו אני אומר אני הדבר עצמו

אני הדבר עצמו

אני הוא

הדבר עצמו.

 

זה היה פעם.

ועכשיו:

 

*הופיע לראשונה במוסף "תרבות וספרות", עיתון הארץ, 4.1.2013

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

