התחלת האיזמים של המפעל המונדיאלי/ אורוגוואי- דרום קוריאה

 

זה היה משחק שמינית הגמר הראשון של מונדיאל 2010. מכאן, רק סיומות ה"איזמים" – שנמצאות בכל מפעל שיש בו הדרגה – ילכו ויצטמצמו; שמינית גמר, רבע גמר, חצי גמר, גמר. אין הפרשי שערים, אין נאיביות, אין הסתמכות על האחר. רק שריקת פתיחה, החלפת צדדים, שריקת סיום. הנבחרות – כמה שזה יותר אלמנטרי, זה הופך מפתיע – צריכות לנצח ומתחילות לשחק נגד שעון החול שלהן, זה הממוקם להן בין הגבות. והנה, אתמול התחלנו עם הדוגמא החיה הראשונה של התהליך הזה, ומעתה, בכל משחק נקבל עוד דוגמא חיה, ועוד דוגמא חיה. זה הכדורגל! משחקים שלמים שהם שער הזהב בפני עצמו.

למעט ברזיל, דרום קוריאה עושה את השימוש הכי טוב במגנים במונדיאל הזה; חיתוך מהצדדים אל המרכז, כזה שכביכול סוגר את המשחק, אבל מפנה את השטח שנותר מאחור לעקיפה בידי שחקן אחר. בגלל פזיזות יתר (או חוסר אמונה, שזה אותו צד של המטבע רק בארצות שונות), הדברים לא יצאו אל הפועל בצורה של שערים. קחו את המגן השמאלי, לי יונג פיו שמשחק בסעודיה, אבל לא ברור למה.

אורוגוואי של אתמול חדה לפרקים, ומצד שני נעלמת. בעיקר לעצמה. היא לא יכולה להמשיך ככה אם היא רוצה להתקדם, אבל מצד שני היא כן יכולה להמשיך ככה. מהו ההבדל בתוך המשפט הזה? שחציו הראשון של המשפט תפקידו נזיפתי לטווח ארוך, וחציו השני הוא עובדה; אפשר להמשיך ככה, כמעט עד הגמר. הרי עכשיו הכל עניין של הברקות, לחץ, וחדות; יכול להיות שאורוגוואי – בתוך שטח המחייה שלה, של חדות להעלמות – יכולה בעזרת אלוהי המוזה לחלק את העוגה אחרת, כך שיהיו לה יותר דקות של חדות ודומיננטיות.

שני דברים שלא קשורים, אבל כן:

1. מנגינת ההמנון של אורוגוואי היא ממש יצירת אופרה, אירופאית. שמתם לב לזה? ייתכן ואני בהמשלה עיתונאית נלוזה אגיד שהיא הנבחרת האירופאית של דרום אמריקה?

2. אולי אני טועה, אבל אני לא זוכר מונדיאל עם גשם. בכל מקרה, יש בזה משהו לא חגיגי כביכול, לא?

כאילו אלוהי מזג האוויר אומר "למה מה קרה שהשמש תמיד תסמל תחרויות ספורט? מה, למה רק בפרסומות העולם התקדם וכבר שמים אנשים שחורים, ואצלנו במזג אוויר הכל תקוע בסטראוטיפים?"

 (הופיע בשינויים קלים בעיתון הארץ)

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רועי רוטמן  On יוני 27, 2010 at 11:54 am

    מונדיאל עם גשם היה רק לפני שמונה שנים, בדרום קוריאה ויפן. נדמה לי שאנגליה וברזיל נפגשו ביניהן במבול נוראי. למעשה, עוד לפני שהתחיל אותו מונדיאל היו מי שטענו שזה מאוד לא חכם לבחור לקיים אותו במדינה כמו דרום קוריאה בדיוק בעונת המונסונים (או איך שלא קוראים לסופות הקיץ שם).

  • udisharabani  On יוני 27, 2010 at 11:56 am

    תודה רועי.

  • avigailg  On יוני 27, 2010 at 12:02 pm

    תודה על העדכון הספרותי, חבל שלא כתבת על ארה"ב-גאנה, המשחק המופתי שאני צפיתי בו. נחמד שכמו בקלישאה, לאלו שהיה יותר מה להפסיד היה יותר דחוף לנצח ומבטחם היה בשוער המלך. הייתי גאה להיות היחידה בחוף בעד גאנה כפי שאני מתארת לעצמי שיקרה היום בצורה יותר ניכרת, כשאהיה בעד מקסיקו! ולגבי ההערה האחרונה שלך, זה בדיוק, אבל בדיוק הפרמיס בסרטון האנימציה המקדים של צעצוע של סיפור 3

  • udisharabani  On יוני 27, 2010 at 12:24 pm

    אני גם הייתי בעד גאנה, אגב.

    רגע, ומה זה היה בסיום הסרטון המקדים לצעצוע של סיפור? נשמע מעניין.

  • avigailg  On יוני 27, 2010 at 9:46 pm

    ועכשיו היית בעד מקסיקו? היה עצוב ולא פיירי, אבל כן, ככה זה…
    קצת התיש אותי. לא יודעת בעד מי להיות מעכשיו. בעד מי אתה? ספרד זו עוד אהבה מיתולוגית וכמובן גאנה בגלל האנדרדוגיות
    ובקשר לצעצוע- אתה חייב לראות את זה. מבקר אחד כתב שהמחיר של התלת-מימד שווה אפילו רק בשביל הסרטון המקדים שהוא כל כולו- סטריאוטיפים של מזג אוויר, כפי שכתבת, ומה קורה כשהם נפגשים. בתלת מימד כמובן. זה מקסים וגם כל הסרט. באמת.

  • udisharabani  On יוני 28, 2010 at 8:17 am

    היי אביגיל
    הולך לסרט בזכותך ובזכות הסרטון המקדים.

    הייתי אתמול בעד ארגנטינה, מצטער על הממסדיות.

    אני בעד ברזיל, מילדות, אבל לא ממש סובל שנבחרת אחרת זוכה עם תצוגות (או כמו שאומרים בטלוויזיה: צוגות) טובות.

  • avigailg  On יוני 28, 2010 at 9:07 pm

    שמחה בשבילך שברזיל זכתה. היה משחק קצת מעייף, או שזו אני, אבל הגולים בהחלט היו טובים. מקווה שתאהב את הסרט בזכותו…

  • udisharabani  On יוני 29, 2010 at 5:23 am

    אוקיי
    פרטים בהמשך

כתיבת תגובה

