ויטק 9/ משהו על איטליה- סלובקיה

ניסיון המחשת תהליך טקסטואלי: לא תוכלו להוכיח זאת, אבל הפסקה שאתם קוראים עכשיו לא נכתבה בדיעבד אלא עוד בנגינת ההמנונים, ולכן או שאני הולך לצאת גדול, או שאני הולך לצאת פראייר.
הנה היא: "האיטלקים בטירוף, הרבה זמן לא ראיתי שירת המנון עם כזו מוטיבציה". (סיום המשחק. אני פראייר, אם כן), אבל אתם ממש חכמים, אתם יודעים את זה? לא לכתוב בזמן המשחק! אלא רק אחרי! אבל לפחות עליתי עם מוטיבציה; פתחתי את מסמך ה-וורד בשיגעון! יישרתי שורות בהתלהבות! אז הפסדתי לטקסט, אז הוא השפיל אותי, אז מה? לפחות ניסיתי. מדי יום, הטקסטים שלי משפילים אותי, אבל אני מתחזק, עוד ארבע שנים אני אחזור כמו גדול!
נמשיך. זאת אומרת, סלובקיה תמשיך. עלתה לי מחשבה שהמונדיאל הזה חד מדי לאסכולת מאמנים מסוימת, בואו נקרא להם "בכירים". לא שהוא כזה מהיר, המונדיאל, אבל לפחות עד עכשיו שלושה מאמנים בכירים (קאפלו, ליפי, וכן, גם דומנק אם נתייחס אליו כמאמן בכיר) היו קהים מדי למשחק. מה זה אומר קהים? זה אומר ששליפת האקדח שלהם – אם באה בכלל – הייתה איטית, ומסורבלת. אין קריאה של המשחק, אין קריאת מפה, אין חילופים בזמן, אין יכולת אלתור ששייכת למאמנים רעבים; כאלה שלוקחים סיכונים. שלושת אלה עלו כל אחד בתורו (קאפלו יכול עוד להתעשת) והיו דבקים מדי בהחלטותיהם הראשונות, עבדים לתדמיתם. בנוסף לכך, ממזמן הם כבר לא אוטוריטות, שכן, דמיינו את חדר ההלבשה האיטלקי בסיום המשחק: ליפי יכול לבוא ולהגיד לקנאברו "איפה היית בשער האחרון?". הוא באמת יכול להגיד זאת, זאת אומרת, לצעוק? אפילו שאני בת"א ולא באמת יודע, הדבר הזה לא נראה לי. הלו, תצעק על קנאברו והוא ישתה בקבוק מים תוצרת נייקי, יחלוץ נעל תוצרת נייקי, ויזרוק עליך כדור. תוצרת נייקי. ליפי, תהיה פול ניומן ותשתוק.
מה שמביא אותנו לדבר הבא, והוא הפספוס הישראלי. כל נבחרת קטנה רוצה לנצח ולהדיח את הגדולות; להגיע לגמר זה צ'ופר, אבל להדיח גדולה? זה הכסף האמיתי. והנה, קהות החושים – מבלי לזלזל בסלובקיה של אתמול – של מאמני הגדולות ושל הנבחרות עצמן מביא אותי למסקנה שלא היה מונדיאל מתאים יותר מזה בשביל הנבחרת הישראלית. הכל היה מוכן למומנטום ההפתעתי, הישראלי. אבל גם השקרי; זה שאומנם ינפח את החזה שלנו, אבל יסנוור אותנו וישכיח מאיתנו את זה – שלדוגמא – מאמני ילדים בארץ לא אומרים כלום לילד שצריך להרים כדור ברגל שמאל, אבל עושה סיבוב ענק בשביל להשתמש בימין; הוא הרי שם גול נגד חולון בשבת, לא? אז לא משנה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

