מפתקאות כיס של מובטל (7)

במכון לצילומי הרנטגן שהייתי בו אמרו לי מפורשות; יש לך בעיה כי התאהבת בדימוי מחפש העבודה. "אתה סתם נקניק שרוכב על הגל", היה כתוב בפתק שהוצמד לצילום בית החזה. זה מתחיל להתיישב לי שם, איזורים כהים של שינוי פיזיולוגי. יורד מהצוואר, מקרין על החזה, ואז שוב. הכל קשור אחד בשני. לקחתי את הדיסק של הצילום ויצאתי משם. הפקידה ציפתה לתשובה, ובכן, אין לי תשובות. פעם היו לי.  

 

                                                            ****

נערה יפה עמדה עם טלפון מצידו השני של הרחוב. היא קבעה עם מישהו. היא יצאה מוקדם מביתה, הרבה זמן לפני הפגישה; סוג הלבוש שלה היה מותאם לשעות הבוקר. אז היה קר. אני, יצאתי זה עתה מביתי עם חולצה קצרה. שיהיה לי כמה שפחות להוריד לצילומי הרנטגן. מעילים גורמים לי למבט מהורהר. אני צריך לבוא לזה נקי. אנשים חושבים שציניות זה שכבות של מעילים, ובכן, הם נאמנים להפשטת אנשים במבטם, לא להלבשתם. הסתכלתי עליה. היא לא יודעת לחשב מזג אוויר. כשתלך לצילום רנטגן היא תסתגר בחדר ההמתנה יתר על המידה. היא תלמד מזה. אחרי זה היא תשיל.

 

                                                            ****

עולמי צר כעולם חיפושית זבל. רק מי שיודע לעשות כסף מוערך על ידי. לא מעוניין לשמוע על טקסטים טובים, לא מעוניין באנשים מעניינים ("כדאי לך להכיר אותו, הוא איש מעניין"), אנשים שנונים צריכים מצידי למות משעמום; לשתות את מוחם לדעת, להחנק מרפליקות מצהיבות ולמות מהקיא של עצמם. רק מי שעושה כסף מקבל אצלי מקום. אני דוגל בחוסר הבעות פנים. אני מעוניין בשיח עובדתי בלבד. אני שונא את הטור הזה, אני דורך במקום, אבל זה מה שיש לי. זה רק מה שיש לי. עכשיו.

 

                                                            ****

הלכתי לראיון בבית קפה. אני יודע להקציף חלב. אני יודע לא לשרוף אותו. אני יודע להוציא לפני הזמן. אני יודע למזוג את החלב לכוס. אני דוגל בחוסר צורה של החלב בכוס; לא עושה פרחים, לא עושה צורות. אני דוגל בחוסר הבעות פנים של חלב מוקצף. אחראית המשמרת ישבה לאכול את הסנדוויץ' היומי שלה. יכולת לראות שהיא עושה מזה טקס, שהיא סופרת שעות עד לסנדוויץ' של סיום המשמרת. היא לא מחשבת לפי שעות. היא תשאר מתסוכלת אם תחשב כך, היא מעדיפה את זה לפי הסנדוויץ'. יש לה חרדל דיז'ון באוזניים, זה יוצא לה מהאוזניים. חיכיתי לה. ישבתי חצי שעה והיא בסוף קמה עם התיק ואמרה לי שיש להם את הטלפון שלי. שמעו, אני לא מאחל לה טוב. 

 

                                                            ****

יש לה את הטלפון שלי. יש להם את הטלפון שלי. לכולם יש את הטלפון שלי, אבל אף אחד לא מתקשר להתנשף לי בלילה בשפורפרת, "בוא, יש לי עבודה". אני כבר בדיחה, אני רואה את זה לפי אנשים שרואים אותי; "הקטע שלו שהוא מחפש עבודה. זה הקטע שלו". אנשים חושבים שכתיבה זה שכבות של מעילים, ובכן, הם נאמנים להפשטת אנשים במבטם, לא להלבשתם. מה אני אעשה? זה יוצא לי ממסמכי וורד, זה יוצא לי מלינקים. אני כותב משמע אני קיים לכן פוסחים על זה, לא חושבים שאני באמת מחפש עבודה. אני דוגל בחוסר הבעות פנים של טקסט והם אומרים לי "כתבת יפה השבוע". זה יוצא להם בתנודות ראש אלכסוניות.

 

                                                            ****

הלכתי הביתה והכנסתי את הדיסק של צילום החזה למחשב הביתי שלי. שמעו, אני לא יודע לפענח דברים כאלה, אבל אני יודע לזהות רווחים. עדיין יש לי רווחים שאני יכול לעשות איתם משהו. ברווחים אני טוב. לא כלכליים, כרגע לא כלכליים, אבל זה רווחים לטווח רחוק. רווחים שאפשר למקם שם כמה עניינים, להצמיח לטווח רחוק. ראבאק, אני איש לטווח ארוך.  לי יש את הטלפון שלי, אבל שאני מתקשר אלי זה יוצא תפוס כל פעם. מחדש.

 

 

(מתוך 'ישראל היום')

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אבנר  On פברואר 8, 2009 at 5:54 pm

    אתה צריך לכתוב לעיתונים שעולים כסף. אמי היתה אומרת שמה שלא עולה כסף, גם לא שווה כסף. ושמע, אני לא יודע מה איתך, אבל אני מקשיב לאמהות.

  • Shoegazer  On פברואר 9, 2009 at 10:56 pm

    כתבת יפה
    🙂
    מצאתי עצמי מתחברת לכמיהה לשיח העובדתי. בכלל -הלוואי וכל האינטראקציות שלנו היו עובדתיות .
    ואז לא היו אינטרפרטציות
    ואז לא היו אסקלציות

  • אודי שרבני  On פברואר 10, 2009 at 4:30 pm

    תודה

כתיבת תגובה

