זה רק אני או שנדמה לי שהתכנית "שבוע סוף" גנבה או איך לומר, פילחה ממני איזשהו קונספט ומערכון?

זה רק אני או שנדמה לי שהתכנית "שבוע סוף" גנבה או איך לומר, פילחה ממני איזשהו קונספט ומערכון?
 
קצת אינפורמציה:
 
אמאש'ך אבאש'ך הייתה פינה מתוך "מסטיק אבטיח", העיתון המחתרתי שחילקתי עם חבריי ברחובות תל אביב, משם הפינה הזאת המשיכה למגזין 42 מעלות (שלאחר מכן שינה את שמו ל360 מעלות), ולאחר מכן עיבדתי את זה לסדרת מערכונים באתר וואלה! הנה כאן כל הסרטונים שלי.

הקונספט ברור: שניים יורדים אחד על השני בנושא אחד בלבד, סקטור אחד בלבד:  אינטרנט, כדורגל, שנות השמונים, חו"ל, מלצרות, מועדונים וכו'. רק בהקשר אמאש'ך, אבאש'ך. פרוק המשפט, וריקון מתוכן, וביחד גם את הקלישאה עצמה, מה שנקרא: מ8- עד 80, מערסים ועד אינטלקטואלים מאנפפים.  
יפה? יפה.

בעודי מנסה בימים אלה להפעיל את זה מחדש, אני מגלה שהתכנית שבוע סוף, די איך לומר, לא לויאלים אל מקצוע התסריטאות (אגב, אני ממש לא מאלה שהצטרף לכל אלה שאמר שהם לא מצחיקים, זאת אומרת, הבטן שלי לא הייתה מחוממת עליהם מההתחלה).
שימו לב לשני המערכונים בנושא הפלייסטשיין שנמצאים באתר של רשת כאן   (צריך ללחוץ על "מערכונים קודמים"), שגעון הפליי סטיישן, ו-שוד הפליי סטיישן הגדול באמאש'ך (את האחרון אפשר לראות גם פה), בשניהם אותו מוטיב חוזר.
ותגידו לי אתם אם זה לא קשור לסרטון שלי "אמאש'ך אבאש'ך והפעם אינטרנט".

חשוב להבהיר שאין לי בעלות על מערכוני ירידות, אין לי בעלות על מערכונים שיש בהם מילים כמו אמאש'ך או אבאש'ך, אבל, שני אנשים בסיטואציה משותפת, יורדים אחד על השני על אותו נושא (במקרה זה הוא עולם הפלייסטשיין ומעין גיקיות של מחשבים) אבל כשהירידות הן בהקשר אמאש'ך אבאש'ך על אותו נושא, הקונספט זועק, זה כבר, הלו חביבי, בוא נחשוב רגע. ובקיצור הנה, היישר מהמערכונים שלהם:
"אמאש'ך עכבר אופטי", "אמאש'ך פייג' דאון", "אמאש'ך סורק אופטי", "אמאש'ך ילדה תאומות איי בי אמ"? נו בחייאת דינאק. ואז כביכול להכניס דודש'ך, אחותך, רק בשביל לאזן? נו בחייאת דינאק 2.
 
אני בטוח שמישהו הסתכל הרבה על הסרטונים שלי, מה שאישש את המחשבה שלי דווקא היה סרטון אחר שלא קשור לאמאש'ך אבאש'ך, דווקא המערכון שלהם על"מפגש נוסח פייסבוק"  כשבסיומו השחקן שם כוס קפה בכונן הדיסקים הנשלף, הוא זה שהרים לי את זה שמישהו ישב שם וחשב שאנשים ישנים בעמידה. הרי אצלי ב'אמאש'ך אבאש'ך אינטרנט'  כתבתי "אמאש'ך שמה את הכוס קפה שלה במגירה של הקונן דיסקים", והנה זה שולב במערכון אחר שלהם, לא בסדרת מערכוני הפלייסטשיין.
 
 *תוספת מהשבוע האחרון:

אצלי באמאש'ך אבאש'ך דייטים נאמר: אבאש'ך אומר שהוא גר ביחידה נפרדת, כניסה מהחלון.

ותראו את המערכון שלהם בשם מפוטר היי טק חוזר לבית של ההורים

 

בוא נשמע אתכם.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • קניה  On ינואר 16, 2009 at 3:13 pm

    בשבוע סוף הם מדברים ומדברים ובסוף מוסיפים "אז אמאשך". הפנץ' ממש שונה, והאמירה אחרת. בשבוע סוף הם לא מדברים על כל נושא.זה שני חנונים שצר עולמם כעולם נמלה, ולכן הדבר היחידי שהם מתקשרים דרכו הוא עולם המחשבים. אפילו הקללות שלהם הן לא קללות- הן אמירות על עולם המחשבים. "פאקמן הישן? אז אמאשך" הכוונה היא , לדעתי, להגיד שאין להם יכולת לדבר על משהו שהוא לא טכנולוגי. ונדמה לי שאתה רצית להגיד משהו אחר. גם את ההקשר שרשמת בסוף לא ממש הבנתי.

  • רז  On ינואר 17, 2009 at 2:47 pm

    גנבו לך קונספט למערכון שהיה אידיוטי גם כשאתה עשית אותו.

  • ז'אק  On ינואר 17, 2009 at 4:35 pm

    אכן נעקצת ידידי הצעיר,
    אבל באמאש'ך קח את זה כמחמאה.
    שווה לברר מי התסריטאי שהביא את המערכון ולפנות אליו ישירות, הייתי אפילו תופר מזה סרט קצר על נקמתו של השרבני.
    עוף על כנפי הדמיון.

  • סנדי ש  On ינואר 17, 2009 at 6:37 pm

    האמת, כבר במערכון הראשון אמרתי לבעלי גנבו
    מאודי שרבני את האמאש'ך אבאש'ך

  • לגמרי  On ינואר 17, 2009 at 6:49 pm

    שמכרת להם!

  • ריצ'רד דוקינס  On ינואר 17, 2009 at 6:59 pm

    זו עילה לתביעה.

  • חייש  On ינואר 17, 2009 at 7:04 pm

    לאו דווקא תצליח, אבל נראה לי שהרעש זה ייצר יתרום לך בלונג ראן.

  • בנדונדה  On ינואר 17, 2009 at 7:08 pm

    עקצו אותך בבירור אבל לא הייתי מתרגש מזה יותר מידי.
    זה יותר מלגיטימי.

    תברר מי הכותב שם ותפנה אליו, ותקווה שהוא ייתן תשובה כנה.
    במקרה הטוב הוא יהיה כנה או כן…

    בכל מקרה הרעיון עם המחזיק לקפה מאשש את זה. לגמרי.

  • אורי  On ינואר 17, 2009 at 7:53 pm

    שמעתי כבר לפני עשר שנים (אז שמעתי את זה כאגדה אורבנית על מישהו שהתקשר לתמיכה טכנית בחברה גדולה והתלונן על זה שהקפה נשפך בכל פעם שהוא מכבה את המחשב).

    לא שזה אומר שהם לא לקחו את זה ממך…

  • קורא  On ינואר 18, 2009 at 10:23 am

    למה להקפיץ?

  • הבין בפעם הראשונה  On ינואר 18, 2009 at 11:43 am

    או שאתה מקפיץ את אותה רשימה כבר פעם שלישית?

  • אודי שרבני  On ינואר 18, 2009 at 12:09 pm

    מצטער
    צודקים לגבי ההקפצה; חשבתי שהרשימה הייתה רק בעריכה בלי אינדקוס (ואני מבין שאתם כותבים ברשימות אז אתם מבינים למה אני מתכוון, טכנית)

    שיהיה המשך יום טוב.

  • ZivP  On ינואר 18, 2009 at 12:29 pm

    סוף סוף אני יודע מי המציא את בדיחות YO MAMA ואת האגדה האורבנית על המגש כוסות קפה.

    חבל ששניהם מגיעים מאמצע שנות התשעים.
    כשאתה משתמש מראש בחומר לעוס – אל תבוא בטענות למי שמעלה את אותה הגירה.

    (זאת מבלי לפגוע בזכותה של שבוע סוף להיות תחתית הבור הקומי)

  • אודי שרבני  On ינואר 18, 2009 at 12:36 pm

    ZIVP
    הבדל ענק בין מה שאני כתבתי למה שאתה מנסה להגיד

    משפטים כמו
    אמא שלך כל כך שמנה שהיא לא יכולה להכנס בדלת/להרים את היד בלי שתלא יהיה כתם זיעה/לשבת על ספסל ציבורי בלי שייצא לה שומנים מבין הפסים של הספסל

    וכו' (לא משנה הדוגמאות) זה ממש לא אותו דבר כמו שאני עשיתי
    קרא שוב את הפיסקה שכתבתי שמתחילה ב"חשוב להבהיר",
    תביט בסרטונים שלי, שתה קפה, ותבוא שוב.

    אבל מה שאני הכי אוהב זה השימוש בצמד המילים "אגדה אורבנית", איך זה הולך בדיוק? זה מגיע עם פסי רכבת? על מדרכות אפורות? ומה קורה עם אלה שבאו נניח מהכפר ומספרים סיפור? הם עדיין "אורבניים"? אורבני, צריך שיהיה לזה קורס באוניברסיטה, שירה אורבאנית בין חריצי מדרכות

  • אבנר  On ינואר 18, 2009 at 5:08 pm

    תגיד, יכול להיות שזו בעצם מטאפורה על עזה ?

  • קורא  On ינואר 19, 2009 at 1:32 am

    לדעתי כל העניין הזה גנוב מטל פרידמן וקיציס בעיקר והדיאלוגים שלהם, זה טייק אוף על זה, כמו כל התוכנית הזו – שגנובה מארץ נהדרת. ראיתי דמיון לאמא'שך אבא'שך אבל אני בכלל לא בטוח שזה נגנב משם כמוך.

  • koshka  On ינואר 20, 2009 at 11:34 pm

    אודי מצטערת להיות נדושה אבל אין לי טלויזיה
    אז
    רק רציתי לומר שאני קרועה על המערכונים האלה
    חורשת עליהם כבר שנה וחצי
    שלום ותודה

  • אודי שרבני  On ינואר 21, 2009 at 2:11 am

    תודה קושקה

    לא ידעתי על מישהו/מישהי בשם קושקה שרואה זאת…

  • שירה  On ינואר 23, 2009 at 3:47 pm

    מתכוון לתבוע אותם?
    מכיר את הכותבים? דיברת עם מישהו?
    לדעתי אתה חייב לדבר איתם.
    ואם הם חכמים ם גם יתנו לך עבודה.
    ואז אולי התוכנית שלהם תצליח להצחיק מישהו.
    שבת-שלום

כתיבת תגובה

