פייסבוק זה הכיפה אדומה החדש/ פיצה שרגא זה הספאם החדש – ממצאים נוספים?

שלחו לי עכשיו את זה

 

וזה בהקשר למה שכתבתי היום מוקדם יותר:

 

 

מסתבר שיש איזו פיצה מה קוראים אותה 'פיצה שרגא', והיא קרוייה על שם אחד מה קוראים אותו שרגא.

עכשיו, מה הסתבר? הסתבר ששרגא זה, לא התייחס לילד שרצה לקנות ממנו מיץ ענבים ופיצה. מה קוראים אותה משולש.

הילד ביקש שלוש פעמים, ולא נענה. מה קוראים את זה 'כן בקשה, מה לא בשבילך'.  לפני כן, אמו ציידה אותו בשטר של עשרים וצפתה בו איך הוא קונה משולש וענבים. 

ובקיצור, מפה לשם, שרגא הזה התעלם, האמא כעסה, אמר לה משהו כמו 'פה מזה לא בית ספר, תגידי לי את מה את רוצה , אין לי זמן ללימודים' . מה קוראים אל תתגלחי עלי.

 

עכשיו, אני לא מכיר את השרגא הזה, לא מכיר את האמא, אני כן אוהב פיצה עם אנשובי ובגלל זה אין לי חברים, אבל פתאום אני קולט הפגנה קטנה באינטרנט; נפתחה קבוצה בפייסבוק ששמה "מחרימים את פיצה שרגא בדיזנגוף סנטר". והזילות הזאת, הו, הזילות הזאת של הקמת אידיאלוגיה ובעקבותיה ההצטרפות העדרית לקבוצה הזאת, רק מראה כמה המשלושים לא נחתכים פה עם גלגלת לשמיניות. סתם כל המדינה הזאת זאת פיצה עם בצק שלא תפח טוב ואתה רואה את הבועות של הגבינה.

כמה קל להוריד בעל עסק פה, כמה קל (אולי) לעשות לו כיפה אדומה, כמה קל להצטרף למשהו לא מוכח, כמה קל לצקצק בלשון כי 'אוי אוי, הילד לא נענה בפעם השלישית', כמה קל להיות מוכר לא מסביר פנים, כמה קל לא להבדיל (אולי) בין ספאם של(אולי) מתחרה של בעל עסק אחר.

 

ורגע,

אני רק מעלה השערות, אני לא באמת יודע עד הסוף, והכל יכול להיות נכון, ואני כן בעד חיוך של אנשי דלפק.  אבל מי שלא יודע עד הסוף לא מצטרף ולא מעביר את זה הלאה.

ופה בדיוק נופל הפייסבוק. לצלחת אנשובי. אנשים לוחצים על הצטרפות ואין שונה בזה מדואר זבל. רק שהפעם דואר הזבל מיוצר משמועות, אבל אם הוא בכותרת סיפורית קבוצתית אז הוא "לא דואר זבל".  

 

תראו מה הולך פה

http://www.facebook.com/group.php?gid=37419217257&ref=mf

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חייש  On נובמבר 30, 2008 at 4:04 pm

    השמטת את זה שהנער אוטיסט.

  • גיל  On נובמבר 30, 2008 at 4:05 pm

    אולי לא קראת עד הסוף ואולי פשוט לא היה לך על מה לכתוב אז התלבשת על הנושא הזה.

    מדובר במחאה לגיטימית וחשובה של אמא לאוטיסט שסבלה מהתנהגות שאינה הולמת בני תרבות. מעבר לזה, יש כאן מחאה צרכנית לגיטימית הדורשת יחס אנושי וסביר לכל צרכן באשר הוא.

    ועכשיו בלי להגחיך עניין שהוא אמיתי (בדקתי) וחשוב לכולנו (גם לך), אתה יכול להסביר לי מה בדיוק הבעיה שלך ?

    בדיוק כשסוף סוף יש מחאה על הדבר הכי נכון שיכול להיות – בא איש כמוך …

  • אודי שרבני  On נובמבר 30, 2008 at 4:22 pm

    סליחה, לא ראיתי שהילד היה אוטיסט.
    משאיר את הפוסט הזה ללמד על טעותי, ולא אומר זאת בציניות

    עם זאת, עדיין, יוצא כנגד הפייסבוק שיכול בשניה אחת (ואולי לא במקרה הזה) להמליך ולהוריד אנשים, עסקים, וכו', ולו בלבד שמכתבי שרשרת, דואר ספאם נמחק בשניה, ואילו לקבוצתיות בפייסבוק עדיין, ואני אומר- עדיין, ישנה הילה שנובעת ממדיום (פייסבוק) חדש בתוך
    מדיום ישן (אינטרנט) , זהו

    ואשמח אם תתרכזו בכתוב;
    בטח שלא הייתי בעד ההתנהגות שלו, של אותו שרגא, ובטח שהייתי מחטיף לו (כן, פיזית) אם הייתי במקום אותה אמא, אבל מה שהתכוונתי שההצטרפות של כולם למחנה החרם על אותו שרגא היא היא המסוכנת
    אמרתי שיכול להיות שאולי, עדיין, זה סתם לשון הרע של (נניח) מתחרה, וכפועל יוצא, זה יהיה כך בעתיד באופן טבעי, והפרסומות (הלא טובות ) ינחלו שם כדרך קבע

  • מ.  On נובמבר 30, 2008 at 5:35 pm

    לא כי שרגא זה הוא חסיד אומות העולם.
    אכלתי שם כמה פעמים עם ילדי. האיש הזה הוא חתיכת אנטיפת גועלי. סופ נאצי כזה של פיצה. היה מגעיל אלינו באותו אופן שבוודאי היה מגעיל לילד האוטיסט. אז מה זה אומר בעצם?
    שלאנטיפטים אים זכות למכור פיצה? או שאפילו אנטיפתטים צריכים לדעת מתי להתאמץ ולחייך (כשיש ילד מוגבל בסביבה)?

    בעיני הגועליות של שרגא היתה כל כך גולמית, כל כך ראשוניות, שריתק אותי להתבונן בו בזמן שלילדי אכלו שם פיצה. התבוננתי בו וחשבתי עד כמה אדם יכול להיות גועלי וקצת ריחמתי עליו, טוויתי לו בדימיוני סיפור חיים נוראי,
    שרגא – האיש שלא ידע חיוך מה הוא.
    באמריקה עושים מאנשים כאלה מיתוס. בארץ סוגרים להם את הביזנס.
    עדיין אני קצת מרחמת על שרגא.

  • גרי אפשטיין  On נובמבר 30, 2008 at 6:02 pm

    שרגא שונא פיצה
    זה הבעיה שלו

  • נעל בית  On נובמבר 30, 2008 at 10:57 pm

    מתחילת קריאתי את הטור שלך הבנתי לאן כיוון הכתיבה שלך הולך.
    מסכים איתך הבמאת האחוזים ברעיו שקבוצה קטנה בפייסבוק יכולהלהרוס עסק שלם
    ואני מדגיש שאני לא מזדהה כמובן עם שרגא
    גם אני אכלתי שם כמה וכמה פעמים-אחלה פיצה. אבל שמים לב למשהו מוזר בבן אדם
    בכל זאת, ראוי לתת לבן אדם להגיב על כל ההתנכרות וההתנפלות

  • אודי שרבני  On נובמבר 30, 2008 at 11:11 pm

    ועוד משהו שעלה לי

    פיצת הסובל

    למה שם , זה הפך "לקטע?" מתי לגיטימי/לא לגיטימי?

  • אמיתי סנדי  On דצמבר 1, 2008 at 12:48 am

    גם אני מכור לאנשובי.
    אבל בעניין השני, פשוט היית צריך לבדוק לפני שכתבת מה שכתבת.
    הסובל פשוט התפרסם לפני שהמציאו את התקינות הפוליטית. שרגא אכל אותה.

  • רונית  On דצמבר 1, 2008 at 1:20 am

    מותר שלאדם יהיה יום רע, בו הוא חסר סבלנות, וגם אם הוא איש מגעיל לפעמים, לילדים אוטיסטים או לילדים סתם, לא בטוח שצריך למהר לתלות אותו בכיכר העיר. תחשבו שעל כל מוכר או פקיד שגילה חוסר סבלנות יפתחו קבוצה. או על כל אמא שנראתה צועקת על הילדים שלה בגינה (סליחה אני לא לוקח ת אותם לקניון). התאוצה שכדור שלג כזה תופס היא לא נורמלית.

    לאינטרנט ולרשתות יש כזה כח. אנשים הרי לא באמת משקיעים מחשבה יתרה, כמו אודי -לא כשהם קוראים את זה ולא כשהם מקליקים על זה. זה כל כך קל להצטרף לקבוצה כזאת.
    http://www.facebook.com/group.php?gid=37419217257&ref=mf#/note.php?note_id=47322861806&ref=mf
    הנה.

  • חנוך גיסר  On דצמבר 1, 2008 at 7:42 am

    אודי!

    בשנים שלא היית כאן הפכה המדינה לבצק רקוב, עם כתמים של עובש במקום פטריות.

  • שרון רז  On דצמבר 1, 2008 at 7:44 am

    בפיצה הסובל זה הפך "קטע" כי כנראה האיש חכם
    מר סובל הוא אדם שאפשר ממש לנהל איתו שיחות מעניינות, מעבר לכל חמיצות הפנים שלו
    רוב האנשים באים כדי בכוונה לעצבן אותו, כי הם דבילים, אבל אפשר אשכרה לנהל איתו שיחה רצינית, הוא מצחיק, שנון ועצבני, אבל מעניין לאללה, ואיפה במקום אחר אפשר לאכול משולש פשוט כמו בסבנטיז עם ביצה עליו, על דלפק פורמייקה עם מדבקות כמו רוד סטיוארט מפרסם שנדי ב-81…

    ואגב אתה צודק לגמרי במחשבה על כמה מהר ופשוט אפשר למוטט עסק קטן בישראל רק משמועות, ללא קשר למקרה הספציפי של הילד, התנהגותו דורשת תיקונים מהירים אבל לא בטוח שמגיע לו להיות מובטל בגלל כל זה

  • יואב  On דצמבר 1, 2008 at 11:21 am

    צריך לפתוח קבוצה של אוהבי אנשובי על פיצה, לפני שיהיה מאוחר מדי.

  • אודי שרבני  On דצמבר 1, 2008 at 1:30 pm

    חנוך,
    ולא שלא הייתי בארץ הרבה זמן, אבל זה גם לא רק פה, זה על הרגעיות והפשטות של המדיום הכלל עולמי

    שרון,
    אתה צודק. אני מודע לכל מה שאתה אומר, רק שהעליתי ספקולציה ושאלה לגבי פרספקטיבות

    יואב,
    נראה אותך ככה:
    גם עם אבקת שום, בולגרית וזיתים שחורים
    איך?

  • Shoegazer  On דצמבר 1, 2008 at 2:43 pm

    אודי אני מסכימה איתך
    אני מאמינה שהסיטואציה היתה מאד לא נעימה לאמא ובנה .
    אני גם מניחה ששרגא התנהג באופן גס רוח.-
    אבל המהירות שבה אנו מאמצים לחיקנו את המלחמה הזו באמת מעלה תהיות

    אני כן בעד מרד צרכנים, צרכנות מודעת ובכלל ,כל סוג מודעות שהיא, אבל אני לא בטוחה כמה מאיתנו בודקים את המצב לאשורו לפני שבוחרים להגיב בהתלהמות

    וכן, אני עומדת מאחורי הדברים הללו אפילו שהילד היה אוטיסט

  • אודי שרבני  On דצמבר 1, 2008 at 3:06 pm

    אם את איתי, אני איתך.

  • גיל  On דצמבר 1, 2008 at 9:07 pm

    בטח זה כבר מאוחר מדי ואף אחד לא יקרא את זה, אבל לאור התגובות שנכתבו אחרי, קשה לי להתאפק.

    נתחיל בזה שמדהים אותי כמה קל לבלבל ולהתבלבל בין הקורבן האמיתי לבין הקורבן המזוייף (או הקוזאק הנגזל). כצרכן פוטנציאלי של פיצה וכל מוצר אחר – אני בהחלט מעוניין שבעל עסק שלא מתייחס יפה ללקוחותיו יהיה מובטל. כשמתייחסים אלי חרא לאחר (או תוך כדי) שאני משלם ממיטב כספי על מוצר ושירות – אני מצפה ליחס סביר, אם לא יחס טוב של ממש. מי שנותן חרא של יחס, אני בהחלט מעוניין שיהיה מובטל כדוגמא לאחרים.
    כל מי שאומר כאן אחרת – הוא הדיוט שמעולם לא צרך מוצרים ואמא שלו קונה בשבילו, שקרן מתחסד שמעוניין רק בויכוח טהור או לחילופין מזוכיסט.

    נמשיך בזה, שאין באמת מחאות של צרכנים בארץ. אז כל מי שהביע כאן איזה צל צילה של דאגה מזויפת, כמה מהר עסקים יכולים לפשוט את הרגל כתוצאה מאיזה קבוצה בפייסבוק – צריך להיות יותר מודאג מכך שעדיין אף עסק בארץ לא פשט רגל ובמקום זאת, יש עסקים שפושטים את עורם של הצרכנים. אם אתם מחפשים איזון … אזי המצב רחוק מלהיות מאוזן.

    אסיים במשהו פשוט:
    יש דברים שבעיני הם אבסולוטיים. יחס הוגן ונימוס אלמנטרי בין בני אנוש הם חלק מזה. את האקסיומה הזו לא ניתן להפר ולא ניתן לסובב. מר שרגא בהיותו בגיר, אינו יכול להתלות בשום אילן שהוא להתנהגותו. אין לכך שום תירוץ. אין לכך שום סיבה הגיונית – בוודאי שלא כנגד ילד/נער (אפילו ללא קשר להיותו אוטיסט). טוב היה עושה שרגא לו היה עוסק במקצוע שאינו דורש שירות קהל.
    טוב הייתם עושים כולכם, לו הייתם בוחרים טוב יותר את הצד הנכון במאבק הקטן והכל כך סימלי הזה על תרבות ההתנהגות הישראלית. לפעמים הדברים פשוטים מאוד.

  • אודי שרבני  On דצמבר 1, 2008 at 9:35 pm

    גיל
    אף אחד לא אמר שאתה לא צודק.
    לא דיברתי על זה בכלל.
    קרא שוב.

  • דרור  On דצמבר 1, 2008 at 11:50 pm

    לקוח מדפי זהב של הקניונים.
    http://www.kenyonim.com/store.asp?sid=4527

    ותיכף ההוא יגיד שגם את זה הוא המציא.

  • בנדודה  On דצמבר 4, 2008 at 6:40 pm

    הכתיבה בסגנון של טוקבק אינטרנטי, זה מכוון?

    השאלה היא שאלה פסאדו פילוסופית לגבי נכונותם של הדברים שסובבים אותנו, ובעידן של פייסבוקים וכתבות אינסטנט, וטוקבקים, אלה כמעט מוזרקים לנו הישר לוריד, בלי תהליך של ביקורת תבונתית.
    הרי גם אם היית רואה פיל ברחוב היית משפשפ את
    העניניים.

    על כן, אודי, גם כאן, אני מעריך את המקום שאתה מייצר לספקנות וכמובן את הדרך שהיתוך קר הציג זאת.

  • חיליק  On דצמבר 17, 2008 at 1:03 pm

    המקום אמיתי לגמרי. בכניסה לסנטר משער 1 (טשרניחובסקי). האיש אנטיפת באופן כללי, והפיצה מצוינת.

  • יואב  On אוקטובר 7, 2009 at 7:00 pm

    אני לא מבין על מה המומה, אני חובב גדול של פיצה שרגא יש להם פיצה מעולה!
    אני קורא להפסיק את החרם מייד, לחזור לקנות בפיצה שרגא הפיצה הכי טובה שיש.

    חוץ מכמה פיצריות אחרות.
    להלן כמה מאמרים על פיצה שכשאי שתקראו:
    http://www.ippforums.co.il/blog.php?b=596
    http://www.free-css.co.il/pizza.php
    וזה משחק פיצה שאני אוהב:
    http://www.funt.co.il/index.php?task=view&id=395

להשאיר תגובה

