שמעתי על טרקטור שהרג אנשים בארץ רחוקה

יושב ומחכה לרכבית התחתית
שתיקח אותי הביתה
היא מגיעה לאחר כמה דקות
היא עושה רוח
וצילצולים
אם היה לי שיער ארוך עכשיו
הוא היה זז מהרוח
אבל אני מגדל שיער
עכשיו
בשביל לראות איפה
בדיוק
אני מקריח
יש צורות של אטלס על
הראש שלי
1 קנה מידה 200
אני מזהה שטח הררי
ועוזב את זה
מסמן לבחינה עם שאלה
אמריקאית
אם תבוא
ותשובות אמריקאיות
הן באמצע
או למעלה
או למטה
בכל מקרה,
אחת לשלוש.
 
שמעתי על טרקטור
שהרג אנשים
בארץ רחוקה
ואני שתיתי כמה כוסיות
והייתי באיזה בר
יעני פנסי
והתחלתי עם איזה כוסית שאמרה לי
שהטלפון שלה הוא טלפון של העבודה
ורציתי להגיד לה
עלי? עלי?
ככה עם אצבע שמותחת את העין
למטה
היה לה תיק לואי ויטון
ובתוכו
ארנק תואם של
לואי ויטון
ולא ידעתי אם הבדיחה היא עלי.

מחכה לרכבת ושומע
אני סוס הים
ובכן,
אני איש הביצה
הם אנשי הביצה
מי הם אנשי הביצה
אחת לשלוש
אתה לא רואה שהבדיחה היא עליך?
יושב ומחכה לרכבת שתבוא
עם כתיבה אינטואטיבית
בראש
וסוס הים באוזניות
אני בוכה?
מי פה איש הביצה
אני?
הם?
אנחנו?
בכל מקרה כולם
קו קו קוג'ו.
 
מחכה להגיע למחשב
תבוא לי ההיא עם הטלפון של העבודה
תתחנן
אני אשפריץ הכל על המחשב
ולא עליה.
עולה על הרכבת
כמה תחנות ולכתוב
ואני מנסה לשמר כתיבה
אינטואטיבית
ובכן,
זה קשה כי
אני איש הביצה
ווהו
הם אנשי הביצה
ווהו
אני סוס הים
עולה על הרכבת חושב על תה
חם
אם אני אמות בקרון לאף אחד
לא יהיה איכפת פה
אתה לא חושב שהבדיחה היא
עליך?
אני בוכה.
 
שישים שנה אחרי מדינה
וטרקטורים לא בונים
וחומה ומגדל זה אלי גורשטיין
וצחי נוי
אני זוכר כי שמעתי בת צחוק
ברשת ב'
לפני רגעי קסם
העיניים תיכף נעצמות ברכבת התחתית
אם אני אמות בקרון לאף אחד 
לא יהיה איכפת פה
לעזאזל אני צריך כבר לכתוב
את הספר הזה
ואולי אז
יהיה איכפת אם אני אמות בקרון
רכבת. 
תגידי,
את באה לפה הרבה?
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ענת פרי  On יולי 2, 2008 at 5:44 pm

    דוקא קרוב.

    ואנחנו בוכים.

  • חני  On יולי 2, 2008 at 7:24 pm

    כתבתי לך תגובה כאן:

    http://www.notes.co.il/hanis/45612.asp

    ותודה על ההשראה

  • סנדי ש  On יולי 2, 2008 at 8:34 pm

    אוסטרליה באמת עושה לך טוב, אודי..

  • מ  On יולי 3, 2008 at 1:21 am

    סנדי זה 5רק צורת ביטוי…

  • סנדי ש  On יולי 3, 2008 at 8:06 am

    זו צורת ביטוי שעושה לאודי טוב..

  • אודי שרבני  On יולי 3, 2008 at 12:17 pm

    היי חני
    תודה, הוחמאתי.

  • גרי אפשטיין  On יולי 3, 2008 at 7:02 pm

    דיברתי היום עם מישהו ערבי שאמר שזה נורא הרגיז אותו שאחרי שהמחבל מת נכנס האיש ימ"מ לטרקטור כמו איזה רמבו ודפק לו עוד כמה כדורים בראש.
    כל אחד רואה אחרת.

  • אבנר  On יולי 4, 2008 at 1:22 am

    תזכור הוא אומר לעצמו, זה מהסוג הדברים שטוב לספר אחר כך, הוא היה קורא לזה פתקאות כיס, אלמלא זו היתה בדיחה על חשבונו. הוא מנמיך את הקול בביישנות "כשהייתי באוסטרליה והיה המקרה הזה עם הטרקטור בירושלים". הוא מנסה כל מיני גרסאות של המשפט בזמן שרכבת התחתית מבוששת. צריך להוציא את זה בנונשלאנט, אחר כך בראיון לעיתון, לרגל יציאת הספר (שייצא כבר! שייצא!). הוא מכיר אותה, צעירה כזאת, תל אביבית ירוקה, רוצה לעבוד בעתונות או בטלוויזיה, והם יפגשו לא מוקדם מדי, אולי באחת עשרה בשולחן הקבוע, עם החיוך הידידותי מדי לבעל הבית ועם הקפה הארוך והפושר. יש לה שאלות לא קשות מדי ואוסטרליה, כן, הייתי חייב לבדוק אם המרחק עוזר לי לכתוב הוא יגיש וירוץ לרשת בזמן שאם יש לה חבר תהיה בודאי שאלה שתטריד אותו, אולי אפילו התהיה על איך באמת נראים שדיה. בינתיים, הרכבת מבוששת והטרקטור מטרטר והמרחק מכאן לשם, מהרצון ועד למילה, למילים, הררי המילים, כמה גדול המרחק הזה.

  • אודי שרבני  On יולי 4, 2008 at 2:07 am

    גרי
    אכן לעיני איניים (מ)ערביות, זה בדיוק הכותרת

    אבנר,
    כתבת יפה, אבל הוא לא שם. לא נראה לי שהוא איפה שכתבת.פחות שימוש עצמי אולי, הוא.

  • שרון ג  On יולי 4, 2008 at 11:25 am

    בגיל שלושים ושתיים? משורר, הוא לא צריך כזאת בלורית אלכנסדרפנית צפופה ורוחשת? אולי תעשה שלונסקי? כלומר, מצח גבוה ומפרצים שחבל"ז אבל השיער ממשיך לגדול מסביב

    אהבתי את השיר
    אכן, נקמת הטרקטור, חדשות אקזוטיות מאיפשהו ממש ממש רחוק

  • אודי שרבני  On יולי 4, 2008 at 12:26 pm

    אני אגדל כמה שוונצים ואעשה הלוואת על המצח

    תירגעי,
    המצב לא קשה כמו שזה נשמע.

  • אילון  On יולי 5, 2008 at 12:32 pm

    ואני חשבתי שאחרון הדינוזאורים הלך עם המטאור ההוא

  • sefer  On יולי 5, 2008 at 12:48 pm

    כמה עצוב כמה מצחיק.
    מוסיקה שיער נשים ומוות-הסלט של החיים.
    אצלך מתובל טוב ….חבל שבחיים הוא כואב כואב מאוד
    אתה כותב מצויין תודה

  • אודי שרבני  On יולי 5, 2008 at 2:34 pm

    איילון,
    תודה
    דינזואור זה דינוזאור

    ספר,
    תודה רבה לך.

להשאיר תגובה

