אל תבוא לי עם סיפורי באר שבע

 
אל תבוא לי עם סיפורי באר שבע
עזוב אותך מאיפה
באת
ושלא שכחת מאיפה
באת
בשביל לדבר לאנשים מהמקום ממנו
באת
לתפוס אותם מהביצים ולסובב
להם את השקית
ולהמשיך לקוות שלא ישכחו מאיפה
באת.
 
אל תתחיל לדבר ברבים על עצמך
דיבור ברבים משמעו להדגיש
שלא השתנת
ואתה אותו אחד מהמקום
שבאת
דיבור ברבים זה יותר גרוע
מגוף שלישי
כדורגלני
דיבור ברבים זה הנמכה מכוונת
עם קריצה מלמעלה
דיבור ברבים זה-
למה אנחנו עשירים,
אנחנו?
אנחנו גדלנו עם כפית זהב בפה,
אנחנו?
מאיפה באנו,
אנחנו?
ואתה  בכלל עומד מולי
לבד
עושה לי טקס השבעה מהצופים
כדי שבטעות
אני
לא אשכח מאיפה
באת.
 
אל תבוא לי עם סיפורי
קריות
אל תבוא לי עם סיפורי
שדרות
אל תבוא לי עם סיפורי
מגדל העמק
אל תביא לי עם שמות של אנשים
ציוריים
אותנטיים
מנחם תלמיים
עזוב אותך מאיפה
באת
ושלא שכחת מאיפה
באת
בשביל לדבר אל אנשים מהמקום ממנו
באת
לתפוס אותם מהביצים ולסובב
להם את השקית
ולהמשיך לקוות שלא ישכחו מאיפה
באת.

עכשיו תירגע
נגב את הזיעה
וספר לי קצת על איך
השתנו חייך.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שרון רז  On יוני 16, 2008 at 12:09 pm

    אהבתי מאוד את הפוסט האישי הזה
    לסובב את השקית, פאק, זה כואב…
    שיכון ד' אני מניח

  • ענת פרי  On יוני 16, 2008 at 12:41 pm

    וואו אודי, כמה כעס.

  • אודי שרבני  On יוני 16, 2008 at 5:03 pm

    תודה שרון

    ענת,
    למה כעס? דווקא הדובר קצת משועשע, שבע – נראה לי

    אפילו "מבין" אותו, את ההוא.

    הייתה שורה שהורדתי.
    "הכל בסדר, באמת, שב, מה תשתה?"
    בסוף לפני השורה האחרונה

    אבל אולי כעס, אולי זה באמת כעס

  • חן  On יוני 16, 2008 at 6:45 pm

    זה מזכיר לי מה גרם לכל כך הרבה אנשים לאהוב או לשנוא את בוב דילן עם הביוגרפיות המפוברקות
    שלו. אחד שמעולם לא דיבר ברבים אלא אם התכוון להיות ציני

  • סנדי ש  On יוני 16, 2008 at 6:58 pm

    טוב!

    כעס בהתחלה ואז אתה נרגע

  • הצועד בנעליו  On יוני 16, 2008 at 8:53 pm
  • גלית חתן  On יוני 16, 2008 at 10:19 pm

    לא יודעת עליך כמעט כלום, אז גם לא ממש מבינה את השיר. אין בעיה להגיד שהוא יפה, אבל מי הדובר ומה המסר – פה כבר צריך ידע מוקדם, נראה לי

  • יהונתן  On יוני 16, 2008 at 11:03 pm

    מה יש לנו לדעת?! למה שיר ראשון שאנחנו קוראים. מה אנחנו צריכים דובר?!
    למה מאיפה שאנחנו באים יש מסר?!

    תעשה קפה

  • אודי שרבני  On יוני 17, 2008 at 2:26 pm

    חן,
    לא מכיר דיבור ברים של דילן
    סנדי,
    טוב (טוב)
    הצועד בנעליו,
    טוב תודה.
    גלית,
    על מה ולמה באג? זה לא קשור אלי. ואין צורך בהיסטוריה "להבין את הראש". זה על אנשים שבאים מלמטה ומפחדים לאבד את הלמטה, הכביכול אוטנתי צמר גפני שלהם
    יהונתן
    מה אנחנו ברמנים אנחנו?

  • ששון הגבר  On יוני 17, 2008 at 2:35 pm

    שלא יכנסו לך רעיונות לראש, אני הטרוסקסואלי בטירוף, אבל הטקסטים שלך מרטיטים את ליבי ואת החלחולת הנפיצה שלי.

  • אודי שרבני  On יוני 17, 2008 at 5:24 pm

    תודה. שתהיה רטיטה כייפית.

    בכל מקרה, שום רעיון לא נכנס לראש.
    לא מכיר שום ששון אגב.

  • לול  On יוני 20, 2008 at 9:34 pm

    שהבנתי עד הסוף.
    לא מכיר אותך,
    אבל אני לא סובל את אלה שחושבים להעצים את עצמם על ידי הדגשת זה שבאו מבאר שבע(למשל), רוצה לומר אני כזה סופר מוכשר, וההוכחה היא שאני באר שבעי ולא רק שאני נורמלי , הרי שאני קצת יותר מזה, והיות קצת יותר מזה, יחד עם להיות באר שבעי , זה ממש הרבה יותר מהרבה יותר מזה.

כתיבת תגובה

