אריק ברדון והאנימלס סקירה מהירה.

זה פורסם ב1 באפריל ונשמע כמו בדיחה, אבל אני במצב רוח תמים. פסח ושאינו יודע לשאול. אז שיהיה. כבר ממזמן רציתי להגיד את זה, שאריק ברדון הוא אחד מגיבורי ילדותי. שהוא הזמר שאני כמעט הכי אוהב. ולמה כמעט? כי לא נעים לי מהאוולין וולף, רוברט פלאנט, ועוד כמה. ילדותי, נכון, אבל ככה זה שאתה אוהב מוזיקה; אתה חושב שפתאום תפגוש את פלאנט במכולת ולעזאזל, הוא זמר גדול. והאוולין גם, איך אני יכול לעשות לו את זה, ככה לא במקום הראשון. (טוב, בשביל אנשים שחושבים שמוזיקה זה דבר תחרותי המציאו אורוויזיון וכל השטויות האלה).
 
בכל מקרה,  אריק ברדון.
אין לי מושג מי מההרכב של האנימלס מגיע, אין לי מושג מה זה הפסטיבל הזה בעפולה ומה יחלקו שם לאכול (פאוזה. הבאתם בדיחת גרעינים. נמשיך), אבל היי, אריק ברדון! האנימלס! דוגמא טובה ללהקה שמופלת לרעה בגלל שמכירים רק שיר אחד שלה (בית השמש העולה, חפשו ביצוע של אריק איינשטיין לזה).
אריק ברדון הוא זמר עם קול אחר. הגשה, מנעד, כל מטאופרה שהיא שתוכנס לריבוע ריק תהיה לשמחת התלמידים; כל מטאפורה היא תשובה נכונה.
טוב, מאז ויקפדיה, מומות, וכאלה אין צורך להביא אותה בהיסטוריה של להקות. זאת אומרת אפשר, אבל עדיין- אביא לכם פה קליפים של האנימלס, של הניו אנימלס, של אריק ברדון וWAR. תהנו.

ממליץ לכם לחפש את התקליט Animalisms

  (הייתי מביט בו שעות כשהייתי קטן) שלבטח נמצא בחנות "קצת אחרת" דיזינגוף 93. אורי ב"ש יעזור לכם בסבלנות וסימפטיות.
 

ועכשיו, נקה word:

 

יומני כרמל (שידור מחזורי בערוץ 23 של הבריטים?)

 

כמובן שנתחיל עם זה.  (לא שיר שלהם אגב, גם  "היי ג'ו" זה לא שיר הנדריקס. ולמה הנדריקס?) רדו למטה.

 

כי הבחור השמאלי, הבסיסט, הפך להיות המנהל של הנדריקס. ואריק ברדון ניגן שלוש שעות לפני שהנדריקס מת בג'ם עם הנדריקס. (תודה קוטנר על מרתון אי שם בשנות השמונים) ובכלל היה לו קצת פטיש להנדריקס – כתב את השיר "Yes, I'm Experienced" מעין תשובה לשאלה של הנדריקס are you experinced.  עם תיפוף מיץ' מיצ'לי ורפרור בסולו לסאונד של הנדריקס.

בואו שניה למטה?

 

עוד אחד מהמנוני שנות ה60. חייבים לצאת מהמקום הזה.

 

וזה כבר ההמנון. זה החיים שלי. האדם, גילוי האדם ושנות ה60. פתיחת בס מופתית, גיטרה ובום- מצילה. ואז ברדון הענק.  רוצים לשמוע את גיטרת הדיליי הכי טובה אי פעם? בואו שניה למטה.

 

אל תורידי אותי למטה. אני מתחנן.

 

נראה לי שזה השיר שאני הכי אוהב שלהם. שיא של קול. אפשר להגיד את זה ככה, מילולית? שיא של קול?

 

ואז הוא גילה את סן פרנסיסקו. סמים. בחורות. קצת נתקע שם, הבנאדם, אפילו נהיה מיסיונר של המקום.

 

למי שמכיר, מהפסקול של "נערי 1969". כשהייתי צעיר. מוכנים לביצוע שלהם ל paint in black?

 

מיותר לציין שאני מעדיף את הביצוע הזה על המקורי של הסטונס. כדאי לחפש אותו בגירסת התקליט. פחות מדובלל.

 

מעבר מהיר ללהקתו האחרונה של ברדון, WAR, עם עוד ביצוע ענק לpaint in black

 

ואם כבר war, אז אתם בטח מכירים את זה.

 

קצת אחורה לשיר נהדר, עם שורה נהדרת: "כשאני חושב על כל אותם הזמנים הטובים שביזבזתי בזמן שעשיתי חיים".

 

הנה עוד שיר של ברדון (אחריו, שימו לב- ישנה כבר התחברות  עם כינור לשיר הבא paint in black שכבר הבאתי לכם), הוא לא משורר גדול, אבל הוא אוהב לעשות רטרוספקטיבות. בזמן וקצת אחרי. דוגמא טובה לכך הוא השיר למונטריי, פסטיבל מונטריי.

 

מונטוריי. סקירה בתוך השיר לאמנים שהופיעו שם. כולל הצגתו של הנדריקס  על ידי בריאן  ("פרינס") גו'נס מהסטונס.

 

 

 

נסיים עם ביצוע לבום בום של הוקר. איזה יופי הנגינה של אלן פרייס.  איזה אריק ברדון.

חג שמח.

 

 

*לעידכונים ורשימות חדשות מהאתר שלי לחצו כאן

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אהוד בן-פורת  On אפריל 18, 2008 at 11:14 pm

    נראה לי שהייתי עושה דבר דומה עם המוסיקה של "ה-Doors" רכשתי את ההופעה שלהם בבוסטון ויחד איתה את הקופסא שלהם שעוצבה בצורה של דלת ובה כל הקלטות האולפן שלהם, בנוסף לכמה תוספות. כך שעם השנים למדתי לאהוב את המוסיקה שלהם, אני ממש חוגג איתם בימים אלה (דרך שבה בחרתי הפעם לצאת מדיכאון החג).

    לגבי הידיעה על בואו של אריק בורדון או של מישהו אחר מהלהקה לא שמעתי על זה, אבל אם אתה נמנה בין אוהבי הלהקה אני יכול לתאר לעצמי את הרגשתך.

    חג חירות שמח !!!

  • אודי שרבני  On אפריל 19, 2008 at 7:55 pm

    תודה אהוד

    חג שמח גם לך.

  • זולי  On אפריל 20, 2008 at 8:32 pm

    האנימלז בלי אריק ברדן (וזה ההרכב שיופיע בעפולה, למפתחי הציפיות) זאת בדיחה ממש לא מצחיקה.
    אבל כן, את שנות הזוהר של ברדן, עם החיות ומלחמה, אף אחד לא יוכל לקחת ממנו.

  • אודי שרבני  On אפריל 21, 2008 at 12:16 pm

    כן
    הבנתי שהוא לא יגיע.

  • איציק ש.  On דצמבר 2, 2012 at 2:48 am

    היה עדיף אם אריק לא היה עושה לזה קאבר…

להשאיר תגובה

