"וודקה לחלוטין"/ משהו על הקמפיין החדש של וודקה אבסולוט

קצת פרטים; וודקה אבסולוט, הוודקה השבדית הוותיקה משנה בימים אלה את אסטרטגיית השיווק והפרסום שלה. שינוי קמפיין, כך קוראים לזה.  מה שהתחיל לפני יותר מעשרים שנה כמודעת פרסום בקבוקית-אבסולוטית, מגיע בימים אלה לסוף הדרך. סוף עידן הבקבוק, ואם תרצו בפארפרזה אז סוף ל"הבקבוק הוא המסר" (אבסולוט בנימין).
אתם זוכרים נכון; מודעות הקמפיין של אבסולוט  היו כאשר צורת הבקבוק הייתה מובלעת בתוך סיטואציה או בתוך צורה אחרת של דבר (נניח יד, גשר, מכונית, או מה שזה לא יהיה)  בצירוף של שתי מילים מתחת, ואז היית צריך לשחק עם עצמך "איפה הבקבוק". קריצה ויזואלית בצירוף שתי מילים להשלמת תמונה. יפה, לא? ובכן, זה לא היה רק זה. זה היה יותר  עמוק.
הבקבוק, הגיבור, היה המכלול עצמו. התהליך המבטי שלנו, הצופים, היה בנוי מכמה שלבים; בראייה ראשונית הייתה סביבה שהכילה בקבוק בתוכה, לאחר מכן בקבוק שנמצא בתוך סביבה, ובסוף הבקבוק בעצם הוא זה שבנה את הסביבה- היא הייתה מושתת עליו, הוא "הדבר עצמו" ובהתאם לכך ובתוספת לשתי המילים (תמיד רק שתיים) בתחתית המודעה, הלך הרוח היה מגיע בשלומותו; אבסולוט אושר, אבסולוט כיף, אבסולוט האנגהובר, אבסולוט חום, וכו'.
אותו קמפיין, בעיקר מהבחינה העיצובית שלו, היה נראה לכאורה אגרסיבי שכן יש פה השתלטות על מרחב, כמו מצב שסוגר ותמיד יסגור על כל הסיטואציות באשר הם, מעין בודדוּת בפסגה; תמיד יהיה מצב אבסולוטי שישיג את החשיבה שלך, או את הוודקה האחרת (דוגמא אנושית להמחשה של בודדות בפסגה מסוג זה היא "ציני על צינים", "שנון על שנונים", "מבקר את המבקרים"), אבל אבסולוט השכילו לעשות זאת בחן ובאין סוף רעיונות נהדרים, ולהבדיל מחברות אחרות אבסולוט לא נשארה ב"נפילת האסימון" של הצופה בזמן מציאת צורת הבקבוק בתוך המודעה, אלא ארגה את הפנים והחוץ בשלמות ל"דבר עצמו", למכלול. אבסולוט אריגה? כן, אבסולוט אריגה והריגה של וודקה אחרת.
ועכשיו שינוי. הקמפיין החדש של אבסולוט מכוון ל"עולם אבסולוטי". לכאורה משחק יפה עם שם החברה, אבל סכין בגב על ידי עצמה. תשאלו, איך יתכן שמישהו פיזית, דוקר את עצמו בגב? הוא מפרסם את עצמו בדרך מסורבלת.
ה"עולם האבסולוטי" של אבסולוט מנסה אולי, וזאת בהתאם לרוח ששוררת בעולם, להיות אקטביסטי בכח, ושמישהו מנסה להיות אקטביסיטי בכח הוא יכול ליפול לשתי נישות; זקן פתטי שלא חי לפי הנורמות החברתיות, כזה שעדיין נלחם לאמת שלו, או זקן שמנסה להיות צעיר ולדבר או להבין את שפתם של האחרונים בכח.
 "עולם אבסולוטי", אוטופי, הוא עולם לא קיים, אפילו שאתה מודע לו, קורץ לו, מתכתב איתו, מתנגח איתו, רב איתו. עולם אוטופי, או אבסולוטי, הוא עולם שונה בין תרבויות, התפיסה היא שונה בכל בית ובית, בכל עם ועם, מדינה ומדינה, בדיוק כמו שאלת מוסר מהו.

In an ABSOLUT WorldAbsolut

במודעות החדשות של וודקה אבסולוט אנחנו רואים דוגמאות לעולם אבסולוטי על פי וודקה אבסולוט; זוג בורגני בו הגבר בהריון, פוליטיקאי נואם ואפו גודל כפינוקיו שקרן, רחוב ללא פרסומות כי אם ציורי אמנות במקום, והפגנה שנלחמת בלי כדורים וזרנוקי מים אלא על ידי קרב כריות.  עולם אבסולוטי לפי תפיסה וודקה אבסולוטית.  איפה הם ואיפה חשק לוודקה..  אני רואה את זה, אני ישר רוצה לשתות פרנט ברנקה; משקה תרופתי, חריף, דיז'סטיף של האמא של הדיז'סטיף.
אותו עולם אבסולוטי שוודקה אבסולוט מנסה להעביר כרגע "נתקע" ברמת נפילת האסימון. אתה תראה סיטואציות שבנויות כהפוכה לדברים שאתה "רגיל" אליהם או שלא שמת לב אליהם כי הם עניין "נורמלי", ובכך תיפקח את עינייך ל"מה-היה-אם". מהפכה לא תצא מכאן, כי אם רק נפילות אסימון בדיוק כמו השלב הלפני אחרון של הקמפיין הקודם (גלגלו אחורה) בו גילית את בקבוק האבסולוט מציץ לך מתוך המודעה.
זה אולי הזמן להזכיר את הקמפיין המוצלח של "קפה ארומה", אומנם קפה ולא אלכוהול, אבל כדרך פרסומית שעובדת בדיוק על ההפך. כוס הקפה נמצאת איפשהו שם בפינת חוף המתרחצים או עטיפת השוקולד עם הלוגו מונח בצד הצלחת. שיגרה, יום-יום, אין קפיצה מעל הפופיק ואפילו הלאה מכך; כמעט ניהליזם.
הקריצה של אבסולוט  במודעות החדשות של אבסולוט לגבי איך העולם האבסולוטי "אמור" להתקיים היא לא יותר מהמצאה חדשה שעליה מקסימום נגיד "איך לא חשבו על זה קודם". אבל בגול עצמי פותחת דיונים אינסופיים לגבי אלמנטרי/ לא אלמנטרי שהרי ניקח לדוגמא את אותה מודעה חדשה שלהם בה ישנו פוליטקאי נואם עם אף מתארך; הרי אלמנטרי שפולטיקאי ישקר זה בדיוק אלמנטרי כמו שפוליטקאי לא ישקר.  ה"אמור" וה"לא אמור", נופל לאבסולוט בתוך הבקבוק אפילו בלי רעש של מטבע. וזהו למעשה העולם האבסולוטי, האמיתי. אבל רגע, את כל זה יכולנו לסגור עם הקמפיין הישן שלהם; צורת בקבוק עם שתי מילים תחתיו; "אבסולוט אבסולוטי", אז למה להרוס?
 
* הכותב, דרך אגב,  מחפש עבודה.

* לסיפור קצר על פרסומאי וודקה אבסולוט לחצו כאן

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • בגרויות  On יולי 19, 2011 at 11:15 am

    בגדול, הבריף של הפרסומת הוא גאוני, אני מאוד אהבתי…

Trackbacks

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: