תמונה וטקסט, טקסט ותמונה (11)

                                       

 

ובתור ילד, אחת השאלות שעסקתי בהן, גם כשהגעתי לשלב מילוי הבריכות הפסיכומטרי של צינור א' (האדיוטי) אל מול צינור ב' (העוד יותר אדיוטי) הייתה:
איך ייתכן הספד על להקה בעטיפה של עצמה.[1]

                                                            ****
אחרית הימים.
אחרית הימים עכשיו.
 
                                                            ****

ובתור ילד, אחת השאלות שעסקתי בהן, גם כשהגעתי לשלב מילוי הבריכות הפסיכומטרי של צינור א' (האדיוטי) אל מול צינור ב' (העוד יותר אדיוטי) הייתה:
איפה מירי אלוני בעטיפה[2].

 
 
                                                             ****

אחרית הימים.
אחרית הימים בו בזמן.
 
                                                            ****
יצחק קלפטר, אלי מגן, גבי שושן וזוהר לוי נמצאים תחת מטריה אחת. פתאום, נכנס מישהו שאוהב לספר רק התחלות של בדיחות. הסוף.
 
                                                            ****
שנינו יחד תחת מטריה אחת? יותר בכיוון אין מקום לשניים על עמוד החשמל. מתחת למטריה, נראה שהחבר'ה מרוצים, מוזיקאים של סופרגרופ ללא כוונת להיות אחת כזאת; אחזקת מטריית הטקסטים ה"לא פזמונאים"  עובדת עם  העיבודים המוזיקליים שמשפיעים על כותב בעל אנאלוגיות שמוכנסות כמעט בכח. וההפך; ;ךפההו חכב טעמכ תוסנכומש תויגולאנא לעב בתוכ לע םיעיפשמש מיילקיזומה םידוביעה םע תדבוע "םיאנומזפ אל"ה מיטסטה תיירטמ תקזחא ;םיצורמ ה'רבחהש הארנ , הירטמל תחתמ .למשחה דומע לע םיינשל םוקמ ןיא ןוויכב רתיו ?תחא הירטממ תחת דחי ונינש
 
                                                            ****

אחרית הימים.
אחרית הימים אז.     

     
                                                            ***

ומה יקרה באחרית הימים?
וְגָר זְאֵב עִם-כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם-גְּדִי יִרְבָּץ; וגר טקסט גבוה עם לחן רוקיסטי והספד יימצא על תקליט בכורה.

                                                            ***

הנסיכה,
פתחי לי את הדלת ואספר לך,
על חייו ומותו של מר גוסקין.
חיכיתי לך תחת עץ האקליפטוס והוא גבוה, הנסיכה, העץ הוא גבוה.
אין מקום לשניים על עמוד החשמל; לא לי, לא לנשיפות התעמלות הבוקר שלי (הגעתי אליך ישר),  ובטח שלא לגוסקין.
אז פתחי לי את הדלת, ואספר לך על חייו של מר גוסקין.
יש לי יום הולדת, ואת הנסיכה שלי.
 
                                                            ****

ואחרית הימים מעידה על חדשנות ובעיקר על ה"אחרי", שהרי "אחרית הימים" הוא מצב בו כמעט לא מתקיים הווה, אלא רק אחרי ולפני מדוברים ומסופרים, ומטרייה, בטח לא תחזיק פה; אחרי אחרית הימים תהיה אפוקליפסה. קרי, אחרי האפוקליפסה תהיה אחרית הימים. חזון אחרית הימים מתקיים בו בזמן התפרקות הלהקה. הספד של עטיפה אחורית של תקליט ראשון הוא עצמו מצב אפוקליפטי;  "בראשית היה תוהו ובוהו. כל מה שהיה להם היה חומר גלם בלבד. מילים מיוחדות, לחנים יוצאי דופן, יחד הם יצקו הכל לעיסה אחת, ויצרו את המוסיקה שלהם. ההתחלה הייתה קשה. חובבי מוסיקת הפופ בישראל התקשו לעכל את התפריט החדשני. אבל החמישה לא התייאשו, הם המשיכו בעקשנות ובדבקות לצעוד בנתיב שקבעו לעצמם. עד שהגשימו את חלומם חזונם. חלום אחרית הימים. בשלהי 72' הם צברו את התארים הרמים ביותר: להקת השנה בשידורי ישראל, להקת השנה בגלי צה"ל, להקת השנה של שבועון "להיטון" ופרס "כינור דוד"… אבל, כמו כל חלום, גם זה נגמר, ומה שנותר ממנו, הוא זיכרון יפה. זיכרון שהונצח על גבי תקליט זה המהווה ציון דרך בעולם הפופ הישראלי. תקליט שכל חובב מוסיקה מתקדמת אמיתי ימהר לצרפו לאוסף התקליטים שלו…"
 
                                                            ****
ובתור ילד, אחת השאלות שעסקתי בהן, גם כשהגעתי לשלב מילוי הבריכות הפסיכומטרי של צינור א' (האדיוטי) אל מול צינור ב' (העוד יותר אדיוטי) הייתה:
איך  ישנה רשימה של פרסי התקליט על התקליט עצמו.[3] 

                                                            ****
הו, האריגה הנכונה. הו, האפוקליפסה הנכונה; הטקסטים כשווי ערך להחלפת פיק-אפ גיטרה  בזמן סולו וההפך; ;ךפההו ולוס ןמזב הרטיג  פא-קיפ תפלחהל ךרע יוושכ  םיטסקט ;הנוכנה הספילקופאה ,וה .הנוכנה הגיראה ,וה
 
                                                            ***

ובאחרית הימים,
לא יפתחו מטריות; הן יצאו מראשם של האנשים בזמן הגשם.
גיבורי גיטרה כבר לא יראו באבן גבירול, ובנחלת בנימין יודו בטעויות.
דיירי קיבוץ כבר לא יבקשו שיבה הביתה, אלא רק אחוזים (בכיף של תקווה) על קדם להקה, משקפי שמש מסוג אוקלי לא ישמשו למחרוזות שירים, ומתופפים ילחינו שוב קולם.
ובאחרית הימים,
 יהיו אס-אמ-אסים אבל רק של הדור שידע,
את האס אמ אסים.
ובכך יבחרו להקות מדינה; לפי זריזות האצבע, לפי מדינת היהודים. 
 
                                                            ****
 ווילארד לומד את תיקי המודיעין בעודו מפליג בנהר, ומתברר לו כי "אחרית הימים" מבודדים במתחם שלהם, תוך שנאמניהם סוגדים להם. קצין מודיעין שנשלח לחסל את הלהקה לפניו, נשבה בקסמי התקליט היחיד שהוציאו והיה לאחד מסגניהם. הסצנה מסתיימת במחזה של חיילים גולשים על הגלים בעוד קרבות מתחוללים סביבם.
אפוקליפסה. המחזמר. 
 
אחרית הימים 1971-1972
 
 
 
 

  • [1] ב1989 יצא מחדש בהפקה משותפת של "סי-בי-אס" ו"האוזן השלישית". בכך, לנתקלי הפעם הראשונה של התקליט,נוצר הספד בזמן קיומו.
  • [2] מירי אלוני לא נמצאת תחת המטרייה אלא רק בעטיפה הפנימית; היא עזבה עם סיום ההקלטות קצת אחרי ההופעות הראשונות.
  • [3] ראה 1 (ואם לא בא לי?)

*לעידכונים ורשימות חדשות מהאתר שלי לחצו כאן

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ביני לאירון  On אוקטובר 25, 2006 at 9:27 am

    מצויין, לפתוח את הבוקר ההיטקי עם כוס קפה נטול קפאין ו"אודי שר(ה)בני והפרשנויות"

    המלצה לתקליט הבא: זקני צפת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: