מי המציא את "בפה-בתחת" (הצעה לסרטון וידאו לקראת דפשמוד)

מי המציא את "בפה, בתחת?" / אודי שרבני

בעקבות השיר just cant get enough של דפש מוד
מוקומנטרי

1. פנים. סלון מרווח. צהריים.

זוג בוהמי (סטייל דני דותן ודליה מבורך) יושבים מול המצלמה. שניהם מחייכים בערגה.
חשוב להעביר שהם די בורגנים, אבל עדיין זה זוג שבפוטנציה יכול להשתכר יפה בלילה של אמצע השבוע או לשים בגדי אייטיז למשחק מקדים שלהם.
כתובית: "זואי וראובן גליק"

הוא
(מסתכל עליה) אני חושב שזה היה ב"ליקוויד",
בפעם הראשונה ששמענו את זה?

היא
(אליו) מה פתאום, זה היה בָ"שירוקו"

הוא
(מהנהן) שירוקו, נכון. (מסתכל למראיין) "שירוקו" זה נשמע לי פתאום כמו איזה שם של סושייה (פאוזה) בכל מקרה, הדי ג'יי שהיה שם, כל שעה עגולה (היא כבר מתחילה לצחוק) היה לו קטע כזה שהוא היה לוקח את המיקרופון… אז הרי לא היו סימפולים וכל זה, והוא היה עושה "טו-טו-טוווו" כאילו פתיח של חדשות ברדיו, ושם את "Just can't get enough

היא
(מזמזמת את הפתיח סינטיזייר של השיר עם תנועות ידיים, עיניים עצומות וראש אחורה ואז נזכרת בשם הדי ג'יי) פינלי קיגן!

הוא
פינלי! נכון. הוא בעצם זה שהמציא את "בפה, בתחת". בריטי חמוד שהתאהב באיזו אילתית, לא זוכר מה- מי-מו, אבל הוא נתקע פה תקופה (פאוזה) מאלה שמגיעים לארץ ומתלהבים (ציני ועושה תנועת מרכאות) "מהימניז גירלז"? כזה. בקיצור, הוא היה שם את השיר הזה כל שעה עגולה, ואז בפזמון, הוא היה מנמיך-

היא
בהתחלה לא הבנו למה!

הוא
הוא היה מנמיך בפזמון, ואז, כשלא היה מוזיקה: I Just can't get enough(שר ועושה תנועה של מוריד ווליום)

היא
(חיקוי מבטא אנגלי) בפה!

הוא
I Just can't get enough (שר ועושה תנועה של מוריד ווליום)

היא
(חיקוי מבטא אנגלי) בתהת!

הוא
(מתפדח) מאמי, הילדים פה…

היא
(ערגתית ומחייכת) היו לי אז כפפות כאלה עם חורים לאצבעות

הוא
(למראיין) עד עכשיו יש לה! "היו לי"… (צוחקים)

2. פנים. חדר. ערב.

בחדר יושב שׂרול, בוגר אייטיז שעדיין חי את זה לבוש שחור (אולי גולף) פאות לחייו חתוכות מעל לאוזן. (שולץ בצורה מוקצנת) טיפוס די ממורמר, יותר נכון נהנה להיות ממורמר (מאלה שעל כל דבר יגיד "הם התמסחרו"- לא משנה על מה). התאורה קצת שחורה, החדר קצת מבולגן.
כתובית: "שׂרול"

שרול
(כניסה לאמצע שיחה) זה מה שהם אמרו לך? שפינלי זה שהמציא את "בפה, בתחת?" (פאוזה, ראש הצידה) הם עדיין ביחד שני אלה? (תשובה כן) זוג יאפים מחורבנים. אתה מבין? כשבא להם- הם מפארים את האייטיז, אבל מה הם עושים ביומיום? שומעים גלגל"צ, אני חותם על זה. תקשיב טוב (מסתכל על המצלמה) זה עובד? (כן) אני, אני המצאתי את "בפה, בתחת". זה היה בפינגווין ולא בשירוקו. איזה שירוקו? נכון, פינלי ניגן את זה ראשון, היו לו סטוקים של תקליטים שהיו שולחים לו מאנגליה, אבל את הצעקה? (מצביעה על עצמו) שרול!

מראיין
איך?

שרול
(חיוך, נשען אחורה) אתה מכיר את הסיפורים על השירותים של הפינגווין, כן? אז כמו שאתה רואה אותי, אני, החוויה המינית הראשונה שלי, היתה בשירותים של הפינגווין. (מחייך בסיפוק- מתלהב מהיחודיות שלו) הייתה שם אחת, "ריקי הרצליה", למה היא הייתה מהרצליה. חמש, שש שנים מעלי. כוסית, לא סתם. אז היה לי איתה קטע בשירותים, אתה יודע… "בפה, ו…", תתאר לך, פעם ראשונה שלי ואני מביא לה שמה מאחורה (מדליק סיגירה) בקיצור, יצאתי מהשירותים, ופינלי בדיוק שם את השיר הזה, כל שעה עגולה וזה…? (מחפש מבט של המראיין, יעני- אתה שמעת על הרוטינה של פינלי) אז כשהוא הנמיך בפזמון, רק הנמיך כן? התחלתי לצעוק "בפה, בתחת" למה שניה לפני זה, הייתי עם ריקי הרצליה. (פאוזה) אלק הוא המציא את זה… (פאוזה) הנמיך, פינלי רק הנמיך. צעק? (מצביע על עצמו) שרול צעק את זה ראשון ושלא יספרו לך סיפורים.

3. מעבר

רואים סרטוני ארכיון של כתבות יומן שישי משנות השמונים (תורים ליד הסינרמה, אנשים רוקדים כמו רובוט וכו') ברקע V/O של הדי ג'יי בשיחת טלפון טראנס אטלנטית.
כתובית : "פינלי ("קינגסלי") ,קיגן, לונדון"

פינלי
(עברית במבטא בריטי) יו ניד טו אנדרסטאנד. זה לא שאני לא אוהב
אותכם הישראלים, מאוד נהנתי שם; הים, המסיבות, האווירה, החומוס! גאש… דאת חומוס וואז אמייזינג! והבחורות שלכם, אני חושב שהן הכי יפות בעולם (צוחק) אספשלי דה ימניז גירלז. אבל אתם כל כך… האו דו איי סיי יט? תחרותותים?

מראיין
תחרותיים.

פינלי
יס, תחרותותים. איי ריממבר דאט דיי שהמצאתי את הצעקה "בפה, בתהת", את זה אף אחד לא יקח ממני ואם יש כאלה שכל כך רוצים להגיד שהם המציאו את זה, שהם היו הראשונים, אז, יו נו, יטס טיפקל ישראלי וואי.

חתוך עריכתי (כאילו פסחו על "ספר לנו איך זה הומצא")

פינלי
מאוד סימפל. תיקלטתי באיזו מסיבה, והיא הייתה פריטי שיט, יו נו, הגיעו טלוויזיה, היים… היים…

מראיין
יבין. חיים יבין

פינלי
יס. וויד דיס אטטטוד לייק "בוא נראה את המוסיקת רובוטים הזאת", אז עשיתי דווקא, והנמכתי את המוזיקה ככה כל פעם בפזמון וצעקתי. (שר) I Just can't get enough בפה! I Just can't get enough בתחת! לשחק לטלוויזיה את המשחק שכאילו אנחנו מפגרים, וזהו, דאטס איט. יטס וורק, זה תפס. (פאוזה) סו דפשמוד מגיעים אליכם? לא שחסרה לי הופעה שלהם, ראיתי המון, אבל אתה יודע, בתור אחד שהמציא את "בפה, בתחת"… לפעמים אני מרגיש שהייתי, איך לומר? שגריר שלכם, של הישראלים. הייתי פעם בהופעה שלהם במינכן ב92, פתאום באמצע הפזמון שמעתי מישהו מאחורי צועק "בפה, בתחת" כל פזמון. אתה יודע, זה עושה משהו, זה מסוג הדברים שעושים לך כיף, ש… (מתלהב מהקישור שהוא יעשה תיכף מהמשפט) שכן יש סאטיספאקשיין! שיו כן גט אינאפ!

4. פנים. בית קפה. צהריים

בית קפה, ממול עיתונאי מוזיקה, תל אביבי נוסטלגי לבוש שחורים, שינקנאי אולד סקול. כזה שהיה חזק במקומונים של סוף שנות השמונים ועכשיו יש לו say . מאלה שאוהבים לעשות אנאלוגיות בכח. משקפיים שחורים.
כתובית: "רונן בן-דב, עיתונאי מוסיקה"

רונן
באיזשהו מקום, השורה של דפשמוד, "Just can't get enough, הייתה תשובה, מבחינתי כן? לסאטיספקשיין של הרולינג סטונס. כי תראה מה הם אומרים, מה דייב גאהן שר: הוא לא יכול לקבל מספיק. אף פעם! זה לא שהוא מחפש, סרצ'ינג כמו ג'אגר, הוא לא צריך- הכל מונח לפניו. זאת אומרת (מונה עם האצבעות) שאפשרויות- יש, סיטואציות-יש, אבל עדיין הדור הזה שלהם, שלנו כן? לא היה מ-סו-פק. זה שיקף את כל שנות השמונים. מן בור כזה של אחרי הסיקסטיז, וילדי הפרחים, ואחרי זה הסבנטיז ומה שהביא איתו :הדיסקו, הPאנק, הFאנק, הפרוגרסיב רוק, נשמה, תחילת המטאל, בור שאי אפשר היה למלא אותו, הכל כבר פרוס, וכבר המציאו כמעט הכל בעולם. אז מה תעשה? תייצר אווירה שהיא גם מחד מפונקת, וגם מצד שני מדוכאת, מן שילוב כזה.

מראיין
אה. (פאוזה ארוכה) ומה לגבי "בפה, בתחת?"

רונן
(מתנער מהר רק שלא יהיה קשור לכך אפילו בשאלה) סתם המצאה של פרחים, נו באמת.

5. פנים. באר לפני פתיחה. ערב.

מארגן מסיבות הומואים, שמוליק הררי, יושב על הבר.
כתובית: "שמוליק הררי, ההומו הראשון בתל אביב"

שמוליק
פחחחחח… המצאה של פרחים? איה שטויות. מי אמר את זה?

מראיין
רונן בן-דב.

שמוליק
אז היא אמרה (מחייך ונישען אחורה) בן-דב… (בזילזול) "שיו, אני כל-כך חכמה אני לובשת תמיד משקפי שמש שחורים", ועל זה שהוא היה רקדן קלוב במסיבות הראשונות שלי הוא לא סיפר לך… תקשיבי: מי שהמציא את "בפה, בתחת", זה בן-דב עצמו. (פאוזה) את הנסיבות שהביאו למקרה אני לא אמסור, הוא לא רוצה להודות בזה, אבל בוא נאמר ככה, את יודע מה? עזוב. (פאוזה ארוכה) "אני בן-דב, אני עיתונאי מוזיקה מורם מהעם" (מגחך)

6. פנים. מדרגות משרד הפנים. בוקר.

על המדרגות עומד גאה בחור בשם רמי. מחייך.

רמי
אני רמי, שעליו נקרא הנוהל 'רמי בפה בתחת' (פאוזה), לא לא אחי, אני לא מתכופף או משהו כן? זה כמו שיש בחומוס אשכרה חומוס יוחאי, ככה 'נוהל רמי'. מכיר? בקיצור. אני אוהב את הדפש מוד. יש להם אחלה מוזיקה, באמת. אני לא הומו כן? (עוברת בחורה, הוא מקצין את המבט שלו בשביל להמחיש) בקיצור, הייתי בהופעה שלהם בברלין והבני זונות, הנאצים האלה- פתאום אני מרגיש יד בתחת, לא אחי, לא מה שאתה חושב, אני מתכוון בג'ינס, יד בג'ינס, וכייסו אותי. עכשיו, לך תמצא מי כייס אותך בהופעה בברלין, מלא אנשים לא ידעתי מה לעשות! הדרכון, הכסף, הכל לקחו לי! (פאוזה) מלא כוסיות היו גם! בקיצור, ככה מאלוהים בדיוק היה את השיר שלהם I Just can't get enough וטז בפזמון אני שומע ככה מרחוק "בפה בתחת!", אמרתי יש פה ישראלי, חי אלוהים יש פה ישראלי. באתי אליו באמצע השיר אמרתי לו כייסו אותי. ההוא, וואלה ג'אבר גדול, מזל מאלוהים, בוגר סיירת, בא עם חבר שלו (פאוזה) האמת קצת נשי כזה ( פאוזה) לא משנה! בקיצור התחלנו להפוך שם את הקהל, כמו סיירת מטכל ומצאנו הכייס, זיינו לו את האמ.. דפקנו לו את האמ-אמא וגם לקחנו את הארנק שלו. למה שיבין.

מראיין
אז למה על שמך יש נוהל בפה בתחת? לא הבנתי

רמי
אז זהו, מאז, השגרירות הוציאה נוהל; אם אתה בחו"ל ויש בלאגן, ואין מי שיעזור לך למה הגויים האלה הם גויים, צריך לצעוק "בפה בתחת" ואז לחכות שמישהו יענה לך בחזרה ויהיה לך על מי לסמוך

7. פנים/סלון. מסיבת כתה. שישי ערב.

התקליטן מגיע עם התיקים שלו ואנחנו מלווים אותו לסלון. עובר, לוקח במבה מאחת הצלחות. תקליטן שכונה, תקוע אייטיז שהיום עושה בר מצוות.
כתובית: "איציק MIX, תקליטן"

איציק
(מכניס מדי פעם עוד במבה) שמע, זה שיר שאני באופן אישי, גדלתי עליו בגלל אחי הגדול, ואתה יודע מה הכי מצחיק? הילדים של היום מתים עליו.

מראיין
הם גם צועקים "בפה בתחת?"

איציק
מה צועקים, באים אליי ילדים אומרים לי "שים את בפה-בתחת", צחוקים אחי. תבוא עוד שעתיים תראה מה זה (לוקח עוד במבה) מה, על זה אתם עושים סרט? איפה זה משודר זה?

8. פנים. דירת שותפים. צהריים

צעיר, זמר מתחיל, טיפוס ( סטייל א.ב דן, אבל פחות מודע). הוא יושב על כסא עם אקוסטית. או אם זה קשה מבחינת הפקה אז לעשות אותו מקריא את זה סטייל הקראת שירה תל אביבית. נוירוטי.
כתובית: "שגיב הנגבי, יוצר"

שגיב
(מרוצה) מה, איך שמעת עלי?

מראיין
אתה יודע, תחקיר.

שגיב
אחלה

מראיין (לצלם)
יש לי קיו? (כן) שגיב הנגבי, אתה לקחת את השיר של הדפשמוד ועשית איתו משהו מעניין: בעצם תירגמת אותו הפוך.

שגיב
כן
מראיין
בוא תסביר קצת

שגיב
דפשמוד זאת להקה שאני מאוד אוהב, זה קודם כל. עכשיו, השיר הזה, Just can't get enough , הוא לכאורה נורא פופי ואנשים נורא אוהבים לזלזל בפופ ומקצבים שכאלה, אבל אני אומר שדווקא זאת האמנות, זאת האמירה. עכשיו, תירגמתי אותו הפוך כי בעצם, רק בישראל, ואני בדקתי את זה עם חבר שראה הופעה שלהם בלונדון פעם, הקהל מוסיף את "בפה-בתחת" בפזמון- מה שעושה את השיר בעצם ישראלי. התהליך ההפוך הזה הוא קסם, אז אמרתי-בוא נעשה הפוך על הפוך: נתרגם אותו לעברית ואת "בפה-בתחת" נוסיף באנגלית.

9. פנים. סלון מרווח. צהריים.

זואי מתחילה לעשות תצוגת אופנה בסלון שלה וראובן מתפדח

זואי
(מסתכלת על הטייטס) וואי אני לא מאמינה, זה עוד עולה עליי! תראה, מאמי!

ראובן
(נבוך ומסתכל למצלמה) אייטיז נו. מה לא עושים בשביל הדפשמוד. (פאוזה, עלה על קטע) אתה יודע, עכשיו כשאני חושב על זה, אם אתה מחבל ואתה רוצה לזהות ישראלים בחו"ל, אתה פשוט הולך להופעה של דפשמוד, ומי שצועק "בפה, בתחת" באמצע Just can't get enough, (תנועה של אקדח) פאו-פאו-פאו (מסתכל על זואי) לא, מאמי?

זואי
(בשלה, שמה חותלות) וואו! אין, אני מחזירה את זה לאופנה!

10. פנים/סלון. מסיבת כתה. שישי ערב

המסיבה בעיצומה, איציק MIX שם את השיר ומסתכל על המצלמה במבט של "קבל קטע", בפזמון הוא מנמיך, ואז כל הילדים שרוקדים צועקים בפזמון "בפה, בתחת". הוא מרוצה.

11. פנים. חדר. ערב.

שרול
מה אתה חושב שאני לא יודע שיש אנשים שעושים כסף
ממה שהמצאתי? מותק, שרול המציא את ב"פה, בתחת"! אלק, פינלי קיגן המציא את זה. (פאוזה) הנמיך בפזמון? סבבה, אבל אני זה שצעקתי.

מראיין
(עלאק מרגיע אותו) אתה הולך להופעה?

שרול
שאני לא אלך? הולך, בטח הולך. אתה יודע מה זה לראות איך כל הפארק צועק "בפה, בתחת?", זה מעמד אחושרמוטה. אם אמא שלי הייתה בחיים (מסתכל על התמונה בשידה) הייתי בא אליה אחרי ההופעה והייתי אומר לה "אמא, 50 אלף איש צעקו אתמול "בפה, בתחת!" (פאוזה) הולך, בטח מה.

12. פנים. דירת שותפים. צהריים

שגיב מבצע/ מקריא את השיר שלו. ההקראה נורא רומנטית, נוירוטית, ושקטה אבל כשהוא מגיע למילים באנגלית הוא צועק אותם בזעם ואז חוזר לטון שקט.

שגיב
כשאני איתך, מותק
אני משתגע.
אני פשוט לא מקבל מספיק
, IN THE MOUTH!
פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE ASS!

כל הדברים שאת עושה לי וכל מה שאת אומרת לי
אני פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE MOUTH!
פשוט לא מקבל מספיק
, IN THE ASS!

אנחנו גולשים בזמן שאנחנו מזדיינים
וזה נראה שאני פשוט לא מקבל מספיק,
פשוט לא מקבל מספיק.

אנחנו הולכים ביחד,
אנחנו הולכים ביחד במורד הרחוב
אני פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE MOUTH!
פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE ASS!

כל פעם שאני חושב עליך אני יודע שאנחנו צריכים להיפגש
אני פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE MOUTH!
פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE ASS!

זה הולך ומתחמם, הוי זו אהבה שורפת
וזה נראה שאני פשוט לא מקבל מספיק,
פשוט לא מקבל מספיק.

ושיורד גשם, את זורחת לי למטה
אני פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE MOUTH!
פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE ASS!
כמו קשת בענן את יודעת איך לשחרר אותי
אני פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE MOUTH!
פשוט לא מקבל מספיק,
IN THE ASS!

את כמו מלאך ואת מביאה לי את אהבתך
וזה נראה ש אני פשוט לא מקבל מספיק,
פשוט לא מקבל מספיק. (פאוזה וחיוך) זהו…

פייד אאוט, וכניסה לרחוב עם רעש מכוניות וכו'.

ברחוב עומדת מצלמה והמראיין עוצר צעירים ושואל אותם על "בפה בתחת",

מראיין
שלום אפשר שאלה? "בפה בתחת", מה זה אומר לכם?

(זאת בערך השאלה וכמה מסרבים, חלק צוחקים, כמה בנות מתחילות לשיר את השיר וכו')
אל המצלמה מגיע טיפוס מבוגר, הכי לא קשור לסיטואציה, ( סטייל מוני מושונוב שמשחק זקן). העניין הוא שזה כאילו משהו שלא היה נכנס לעריכה, סתם המצלמה פועלת.

מישהו
שלום, מה זה על מה מצלמים

מראיין
סתם נו, שאלות רחוב

מישהו
אבל על מה?

מראיין
(חוסר סבלנות) מוזיקה-מוזיקה אדוני

מישהו
איזה?

מראיין
אדוני, סתם, צעירים, מוזיקה של צעירים

מישהו
נו, תשאל אותי גם

מראיין
עזוב, כבר קיפלנו.

מישהו
ובכל זאת?

מראיין
או-הווווו, זה "מי המציא את בפה בתחת", טוב?

מישהו
"בפה, בתחת?"

מראיין
בפה בתחת, כן

מישהו
בפה בתחת

מראיין
בפה בתחת. נ-כון

מישהו
(משלב ידיים) 1981 אני בקיוסק שלי וזאת הייתה הפעם הראשונה ששמו את זה ברדיו, רשת ג' נראה לי.

מראיין
(לצלם) תפעיל –תפעיל. (אליו) ו?

מישהו
ו? (אצבע מגונה) פעם הבא שמגיע מישהו ושואל אותך שאלה, אתה לא תנפנף אותו ותחשוב שהוא לא קשור לעניין. מותק, אני המצאתי את "בפה, בתחת" ואני אקח את זה גם לקבר. יוטפו! (הולך)

שיר סיום. כותרות.

*כל הזכויות שמורות לאודי שרבני.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אמיר  On יולי 23, 2006 at 2:16 pm

    תמיד ידעתי שדפש מוד היא להקה קינקית.

    בחיים לא שמעתי את ה"בפה, בתחת" הזה.

    מצד שני, אף פעם לא ראיתי את דפש מוד בהופעות בישראל, ולא ראיתי קהל ישראלי שואג "בפה, בתחת" עם השיר הזה.

    לא חושב שהבנתי משהו מהפוסט הזה, אבל אהבתי כל מלה.

  • אודי שרבני  On יולי 23, 2006 at 4:09 pm

    לא יודע אם קינקית, לא מכיר אותם מספיק טוב ויש רק שיר אחד שלהם שאני אוהב וקוראים לו , אני חושב
    IT IS NO GOOD
    וקליפ מצחיק ויפה
    לגבי הצעקה, שאלתי אנשים, חלקם מכירים, חלקם זיכרון עמום, אבל בכל מקרה, אני חושב שאחרי ההופעה שתהיה בישראל, דווקא יהיה מצחיק לראות את הסרטון הזה ולהלביש קולאז' עם ההופעה עצמה

  • קופיטמן  On יולי 23, 2006 at 6:01 pm

    אצל ב. פדידה
    http://www.shox.co.il/shox/owa/BLOG.SHOW_USER_BLOG?pUserId=2373b49e6b65b02d62026ec058364ed2&pTmp=POST=219998
    יש לו מכתב לחברי הלהקה.

  • מילרסמיברטוואבשלום  On יולי 27, 2006 at 5:34 pm

    http://sports.walla.co.il/?w=//946387

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On אוקטובר 23, 2012 at 5:53 pm

    מעולה, אך למען הדיוק ההסטורי, יקיר אביב טוען שהוא הממציא המקורי, ואף כתב על כך בבלוג שלו בקפה דה מרקר, אלא שהפוסט נמחק מאז.

להשאיר תגובה

