מסע הקסמים של דיקו | הצעה לסרט דוקומנטרי

הסיפור המרכזי: לאורך השנים הצליח דיקו, אולי הקוסם הגדול והמוכר ביותר שידעה המדינה, לבסס קריירה צבעונית: מעריצים, תוכניות טלוויזיה, פרויקט העלמת כלבו שלום ואפילו האשמות אונס של בנו, צ'יקו, נקשרו אל שמו. היום הוא יושב בחנות שלו לממכר קסמים שברחוב אלנבי 138, בלב המאפלייה העירונית. החנות היא הגירסה הישראלית לסרט "עישון". טיפוסים שונים, ללא שום מכנה משותף ביניהם, מגיעים מכל רחבי הארץ: דתי אנגלוסכסי, ערבי מנצרת, שיכור מאלנבי, ילדים צפונים, שוטרים ועוד.

רקע: אחת ההאשמות הקשות כלפי דיקו היתה שהוא מגלה את הטריקים של מעשי הקוסמות.

סצינה ראשונה

פנים, יום – אולפן טלוויזיה

הסרט נפתח עם קטע מהתוכנית "שמיניות באוויר" – פצצת הרייטינג הזכורה משנות השמונים. דליק וטוליפ מארחים כמדי שבוע את הקוסמים צ'יקו ודיקו. דיקו עם תספורת אוחנה, צ'יקו ילד שמנמן, טוליפ צעיר, דליק דליק, מלעיל זה מלעיל, ומלרע זה מלרע. דיקו מבצע קסם ומלמד את הצופים בבית כיצד לעשות אותו.

ברייק: פנים של קוסם מאותו דור, המצולם בימינו. פניו מזלזלות וכעוסות.

חזרה אל "שמיניות באוויר", דיקו רוקד בצעדי איילה, נותן את חיוכו המפורסם, מסיים את פינתו וזוכה למחיאות כפיים.

 

סצינה שנייה

פנים. יום. החנות של דיקו

דיזולב אל תמונותיהם של צ'יקו ודיקו שעל קירות החנות. שניהם לבושים חליפות נוצצות, מחויכים, מצולמים עם מפורסמים משנות השמונים. הפריים נפתח, ואנו רואים את דיקו עם עוזרו כיום, יואב, מקבלים אל חנותם את באי הקורס השבועי שדיקו מנהל. בכיתה יושבים איש משטרה, אמא עם ילד, מישהו זקן ושני נערים ערבים. המצלמה סוקרת את החנות. מאות אביזרי קוסמות מונחים על מדפים, חלקם מאובקים, באחרים מוטבע פרצופו של דיקו.

התלמידים מתיישבים ודלת הרחוב נסגרת. אין גישה ללקוחות אחרים בשעה הקרובה. גם על המצלמה תונח כנראה ידו של דיקו להסתרה.

הערה: יש להימנע ממלודרמטיות. הצופה צריך להשלים את עניין "איפה הוא היה ואיפה הוא היום" לבד. חשוב לשמור פה על תנועת מצלמה עדינה ולהביא את העובדות בזכות עצמן.

 

ברייק: תגובת קוסם מאותו דור שיצא נגד דיקו.

קוסם מאותו דור: "הוא הרס אותי. הייתי בא לימי הולדת והילדים שראו 'שמיניות באוויר' ידעו את כל הטריקים שלי".

הערה 1: מילותיו של הקוסם הזה הן המצאה שלי, אך הלך הרוח ברור, ואכן היו קוסמים שיצאו נגד דיקו.

הערה 2: אולי להמשיך עם זה לקוסמים אחרים ולחשוף את הביצתיות של עולם הקוסמות בישראל, בטוח ישנם מחנות ואינטריגות.

הערה 3: מצד שני, הרעיון כל כך סוריאליסטי, שהוא פותח אפשרות חדשה – סרט מוקומנטרי, דוקומנטרי מפוברק על קוסם עבר. צריך לשקול זאת.

 

סצינה שלישית

חוץ. יום. מחוץ לחנות של דיקו

דיקו מעשן סיגריה, בזמן שיואב מלמד את הקורס השבועי. דיקו, הקאובוי של אלנבי, עומד ברחוב ומדי כמה שניות מנופף לשלום למכריו. אל החנות מגיע ז'אק מורנו – קוסם שיכור וזקן עם ידיים רועדות. הוא מרבה לבקר בחנות ודיקו "מסדר לו מחיר על הקסמים".

דיקו: "אתה רואה אותו? (אוחז במורנו) היחיד שעמד בפני החיידק הטורף. לקחו אותו למכון ויצמן שילמדו את מערכת הגוף שלו".

מורנו פוער עיניים כמו ילד.

דיקו: "הוא גם אוכל מנורות. באמת! אוכל מנורות, זה".

מורנו מסתכל עלי וממלמל משהו. אכן, המנורות מתקשרות איכשהו לניצחון על החיידק הטורף.

אני: "מורנו, כמה למנורה?"

מורנו: "חמישים".

אני: "ואם מישהו מציע לך ארבעים?"

מורנו: "רק חמישים, ולא פלורסנטים".

מורנו מראה קסם בפינת הרחוב. הוא לוקח מטבע ומוציא לי אותו כביכול מהאוזן. דיקו מתקן אותו ומסביר לו מה הטעות שלו. דיקו, יותר מהכל, נאמן לקסמים. גם עכשיו באמצע אלנבי, מול השיכור, הוא עדיין מתקן את העומד ממולו ומעמיד אותו על טעותו.

הערה 1: מורנו דמות מאוד נוגעת ללב. אפשר ללכת איתו הלאה, אך עם זאת לא לעטוף אותו בעודף מוטי קירשנבאומית.

הערה 2: אפשר לצאת עם מורנו הלאה, זאת אומרת להראות את האנשים שנמשכים לחנות של דיקו וחייהם.

 

סצינה רביעית

פנים. יום. החנות של דיקו

דיקו: "שבועת הקוסמים? (מדליק פרלמנט ארוך) אין דבר כזה בכלל. סתם המצאה. אני בוגד? להפך! אני רק גרמתי לשאר הקוסמים להשתפר. הם ראו שאני מלמד את הקסמים וכך גרמתי להם להיות טובים יותר, למצוא קסמים חדשים! הלו! אתה רואה את הגביע הזה? (דיקו מצביע על מגן הוקרה שעומד על המדף) זה – פעם בשלושים שנה מקבלים. אני האבא של כולם.

המצלמה סוקרת את מגן ההוקרה של איגוד הקוסמים בישראל.

ברייק: הרמת גבות של הקוסם מאותו דור. הוא מפקפק ועושה תנועת "ביג דיל".

דיקו: "בוא, בוא תראה תמונות. מי זה, אתה יודע? שבי זרעיה. התחיל ליצן אצלי. וזה? עודד מנשה, תראה איזה ילד, גדל אצל דיקו.

ברייק: מנשה וזרעיה מדברים על דיקו בעיניים נוצצות.

הערה 1: די ברור שמנשה ושבי יראו בכל העניין הזה "קטע". הם בטח יגידו דברים כמו "דיקו המלך" וכו'…

הערה 2: דיקו מתהדר בגידולם, אם נפגיש אותו איתם, כמו כל מישהו עם תהילת עבר שאומר על אחרים שהוא גידל אותם, הם ייתנו לו את פריבילגיית הגילוי בגישת "יאללה, שיהיה".

מסקנה: לראיין אותם, אבל לא עם דיקו.

חזרה אל החנות. דיקו מדבר בטלפון וסוגר על מופע יום הולדת, אבל לא מדבר על המחיר לעיני המצלמה. "אני כבר אדבר איתך", הוא אומר לטלפון, ופונה אלי.

דיקו: "מה אתה חושב? זה היה כיף להיות מפורסם? כל רגע הייתי צריך לבדוק את עצמי, אפילו לא לאכול חס וחלילה עם הידיים. עכשיו הכי כיף לי".

ברייק לדליק וולניץ

דליק: "דיקו? אין אנשים כאלה, איש מצחיק. פעם הוא עשה קסם בתוכנית. הוא וצ'יקו היו צריכים להכניס מטפחות צבעוניות לחורים של תקליטים שחור-לבן (אנו עוברים לתמונות ארכיון שעליהן דליק מדבר. Voice Over של דליק), ולהוציא אותם צבעוניים, את התקליטים. (צוחק). אבל הטלוויזיה היתה בכלל שחור-לבן, אז בבית לא הבינו את הקסם בכלל. פוצצו לנו את המרכזייה בטלפונים.

מעבר אל דיקו (בחנות) שצוחק ואומר "כן, בטח שאני זוכר את זה".

 

סצינה חמישית

חוץ. יום. דשא מפואר של וילה

המצלמה עוקבת אחרי דיקו במסיבת יום הולדת לילדים קטנים ועשירים. הוא מסיים את הופעתו ומחלק לילדים פרחים מהשרוולים ומהאוזניים. אחרי זה הוא מסתודד בפינה עם האבא שארגן את יום ההולדת, מקבל את שטרות הכסף ומכניס אותן אל כיסו.
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רוני  On אוגוסט 5, 2004 at 8:44 am

    קראתי בשקיקה

  • רמירז  On אוגוסט 5, 2004 at 3:14 pm

    שמע, קטע ענק.
    ואפילו הצלחת לא לצאת ציני, זה באמת אחד הדברים הטובים שקראתי בזמן האחרון.

  • אודי שרבני  On אוגוסט 5, 2004 at 6:47 pm

    תודה לשניכם
    כיף

  • איתן כספי  On אוגוסט 5, 2004 at 8:02 pm

    לספר סיפור בתוך סיפור. אותו הסיפור.
    להראות כיצד אתה בונה את הקסם, את הסיפור, הסרט, מה שזה לא יהיה.
    דברים כאלה אולי אפשר בדיעבד, the making of.
    מה נשאר מקסם אם מראש מראים כיצד עושים אותו? עוד לפני שמבצעים אותו?

  • אודי שרבני  On אוגוסט 5, 2004 at 10:43 pm

    איתן, נראה לי שטעית
    הלכתי לחנות שלו, הרחתי, הסתובבתי, וכתבתי סרט דוקומנטרי
    ואי אפשר לכתוב סרט דוקומנטרי
    הסרט הזה לא נעשה
    הרעיון הוא ל"כתוב" סרט דוקומנטרי מבלי שיהיה מוקומנטרי
    קצת לא ברור אני יודע, אבל הנסיון הוא להשתמש בכתיבה בתור מצלמה- החלפת מדיומים וכל זה
    אודי

  • חסרת קסם  On אוגוסט 5, 2004 at 10:49 pm

    זו רק אני או שבתמונה הוא דומה לג'קי צ'אן?

  • יוצר דוקומנטרי  On ספטמבר 1, 2004 at 1:59 am

    היי
    רעיון טוב. אם דיקו מסכים אפשר לעשות מזה סרט. אני מניח שרוב הפרטים אמיתיים או קרובים לאמת… די עסיסי ומשעשע.

    מכיוון שהגשת תסריטים דוקומנטריים לקרנות זה חלק ממה שאני עושה אולי אוכל לעזור

  • יוצר  On נובמבר 12, 2004 at 11:53 am

    האמת, דיי אידיוטי…

  • אלעד למד אצל דיקו  On ינואר 21, 2005 at 2:17 pm

    היי שלום אני אלעד למדתי אצל דיקו ואני ממליץ לכם ללמוד אצלו בבהי"ס לקסמים מעשירים ידע מקבלים מתנות וגם תעודה והכי חשוב זה זול אז תחפשו את הטלפון שלו ותתקשרו אני ממליץ!!!!!!!!!!!!!

  • המגן  On אפריל 29, 2005 at 5:21 pm

    לידיעתכם כל הקוסמים בארץ למדו והתחילו אצל דיקו ותאמינו לי בתור אחד שמכיר את דיקו טוב מאד והרבה שנים אלוואי שלמישהו כאן היה טיפה לב כמו לדיקו גם אני למדתי אצל דיקו ואני אחד מהקוסמים הגדולים בארץ ודיי מפורסם אז תרדו ממנו

  • מאור טל  On נובמבר 7, 2006 at 11:01 pm

    שלום לכם שמי מאור,למדתי אצל דיקו שנה שלמה,ולא התחרטתי ברשותי אולי מעט קסמים אך למדתי מיטב מסודות הקסמים הטובים בשוק ואני לא מתחרט..כמובן שאני קונה קסמים גם מדיקו וגם מכול מיני ספקים ובכך מעשיר את מופעי והכול אודות לו,לכן אודי לפי דעתי לא היית צריך לפרסם כתבה זו בכלל הוא לא מושחד או מה שאתה מנסה להציג הוא אחלה בנאדם!שווה כול שקל!

  • אודי שרבני  On נובמבר 8, 2006 at 12:46 am

    לא אמרתי שהוא משוחד, נתתי פלאשים לכתיבה תסריטאית

  • רן  On דצמבר 5, 2006 at 8:20 pm

    שלום שמי רן יש לך אתר יפה ואני ממליץ לכולם לראות אותו

  • מעין לוי  On דצמבר 17, 2006 at 10:03 am

    שלום, איך ניתן ליצור קשר עם דיקו הקוסם?

  • אריאל הקוסם  On אוקטובר 5, 2007 at 5:02 pm

    אני שנה קונה קסמים אצל דיקו דיקו ויואב האוזר שלו חברים שלי ומי שרוצה מידע על קסמים שיפנה עלי אריאל הקוסם

  • אורי  On דצמבר 30, 2008 at 7:11 pm

    אני אוהב את דיקו הוא אח של אבא שלי

  • שלו  On אפריל 12, 2009 at 12:34 pm

    את כול הקסמים למדתי מדיקו

  • שלו  On אפריל 12, 2009 at 12:34 pm

    את כול הקסמים למדתי מדיקו

  • שלו  On אפריל 12, 2009 at 12:34 pm

    את כול הקסמים למדתי מדיקו

  • שלו  On אפריל 12, 2009 at 12:34 pm

    את כול הקסמים למדתי מדיקו

  • שיר  On מאי 14, 2009 at 8:03 pm

    אין על דיקו – הדמות הכי חשובה במדינה קוסם מספר 1 במדינה אוהבים אותך שימותו כל הקנאים

  • שיר  On מאי 14, 2009 at 8:10 pm

    אין על דיקו – הדמות הכי חשובה במדינה קוסם מספר 1 במדינה אוהבים אותך שימותו כל הקנאים

  • שולי  On אפריל 23, 2011 at 10:34 pm

    מממש מקסים

  • יד שניה  On ספטמבר 15, 2011 at 8:14 pm

    תותח – אין מתחרים לדיקו !

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On יולי 2, 2015 at 10:42 am

    ואוו תלמד אותי קסמים כאלה

להשאיר תגובה

