שקפקא ביקש לשרוף

 

 

 

 

כשקפקא ביקש ממקס ברוד לשרוף את כל כתביו אחרי מותו, הוא באמת התכוון לזה? או שהבקשה הזאת הייתה משהו בסגנון של "תחזיק אותי!" ?

נראה לי שזאת הייתה האפשרות השנייה.

 קפקא, אם היה חי היום, היה הולך מכות, ומבקש שיחזיקו אותו. ערס קטן, בטח לא היו מכניסים אותו ל"למון".

 

 כל מיני סיפורים על ג'וקים היו סתם סיפורים על ג'וקים, ולא "קפקאים", אם לא היו נשרפים. (טוב, אני מגזים)

 החוצפן  עוד ביקש שכל דבר כתוב שלו המצוי אצל אחרים, יימסר לאותו מקס ברוד, ואם לא יימסר, אז לפחות יישרף בידי אותם אנשים שהכתבים נמצאים אצלם.

ואני שואל, היש יותר "תחזיקו אותי!" מזה?

ואני מבקש,  "תחזיקו אותי!", לפני שאני אנשך פה מישהו! בבקשה תשרפו את הטור שלי! לכו לבתי קפה, וכל  "42 מעלות" שאתם רואים, תפלחו, תגזרו את העמוד הזה, ותשרפו את הטור שלי. ואם אתם מכירים מישהו שאוסף את העיתון הזה, תגידו לו גם לעשות את זה.

הטור הזה רק ישתפר רק אחרי שהוא יישרף.

תודה מראש.

 

 

                                                מתוך "מסטיק אבטיח" מגזין 42 מעלות, אפריל 2003

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דרור בורשטיין  On ספטמבר 22, 2003 at 12:26 am

    אתה יכול לכתוב את זה רק בגלל שאתה לא מכיר את קפקא
    והגלגול אינו סיפור על ג'וק אלא על שרץ
    קפקא ידע שימיו ספורים והוא השאיר צוואה מפורשת לברוד
    מה עניין "תחזיקו אותי"?
    לא היתה לו שום סיבה להניח שהצוואה לא תקוים.
    חוסר כבוד למילים
    תופעה נפוצה

  • Debauchery  On ספטמבר 22, 2003 at 12:43 am

    לא צריך להיות כל ספק בעניין, קפקא באמת ובתמים חפץ בשריפת כל כתביו. חלק מהכתבים שרף בעצמו בתקופות שונות בחייו, ובימיו האחרונים, כשלא יכל כבר לעשות זאת בעצמו, ביקש מדורה דיאמנט לשרוף (ובניגוד לברוד, היא אכן מילאה את בקשתו) חלק מן הכתבים שהיו ברשותה. מה פשר החובה הזאת לרדד הכל לכדי אסופה אחת חסרת משמעות של מחוות דווקאיות?

  • רוני דניאל  On ספטמבר 22, 2003 at 12:44 am

    "נראה לי שהכוונה בקטע הזה, זה לאקט של "אל תפרסם
    ובדומה ל"תחזיקו אותי" זו אותה פעולה
    לא על הסיפור, ולא על חוסר כבוד למילה
    בתור קוראת נאמנה של הבחור הזה (42 מעלות) אתה כבר תילמד
    אותו, כך נראה לי

  • אמיתי  On ספטמבר 22, 2003 at 8:37 am

    חברה,קצת פרופורציה
    אם כל הכובד הזה הרי כל מה שנותר זה לזקוף בוהן מיובלת אל מול השמש הבוהקת ולשחרר נפיחה רועמת.

    אני יודע שזה לא קשור אבל תמיד רציתי לכתוב את המשפט הזה

  • לא שם  On ספטמבר 22, 2003 at 11:37 am

    סחתיין לבחור החדש, הצלחת ממש לפגוע בפרה קדושה.

    אלו זמנים קשים למנפץ המיתוסים הבעטני – הוא דומה לצייד חמוש היטב ומצויד בכוונות טובות, שעדר הפרות שביקש לצוד עלה על שדה מוקשים ולא נותרו ממנו אלא גדמים מדממים ואולי איזו פרה זקנה גוססת.

    נסה לכתוב משהו מזלזל על חנוך לוין, אז תראה מה זה.

  • ע.  On ספטמבר 22, 2003 at 3:34 pm

    מאוד מעניין ומוכר הצורך הזה להשמיד דבר שכתבת ופרסמת.
    או אפילו שלא פרסמת, אבל עלול להתפרסם.
    ברגע שהושמד, הוא כבר יותר טוב. קצת כמו ג'יימס דין או אלביס.
    כבר לא רואים להם את הפלולות.

  • אילן  On ספטמבר 22, 2003 at 8:01 pm

    גיבור, כל הכבוד!
    תגובה אחת שווה אלף קוראים.

  • ללא שם  On ספטמבר 22, 2003 at 10:45 pm

    אילן, מי פה גיבור, לא ברור מה התכוונת

  • נאבוקוב  On ספטמבר 24, 2003 at 2:03 am

    זה לא קשור לפרות קדושות, מי שמתיימר לשחוט אותן- מוזמן!
    אבל כדי לומר משהו- יש לדעת מה אומרים. ויש לומר במדוייק.

    ההשטחה המביכה למעלה שהכתבן לא נוגעת בקאפקא ואיה אלא אוויר חם שנזרק לכיוונו. אולם מי שכותב דברים כאלה אינו אלא מבצע לעצמו שחיטה בציבור.

    קיצר,
    זהו ניסיון התאבדות.

  • לא שם  On ספטמבר 25, 2003 at 4:07 pm

    נאבוקוב אתה מיתמם. אם מישהו עוקץ או מנצל מטרות אחרות (לא נכתוב כאן איזה) לא יבואו וידרשו ממנו עומק ודיוק.
    נניח אם מישהו משתמש בפסוקים ידועים מתנ"ך באיזה קטע אישי – איש לא יקפוץ ויגיד "היי! אתה לא מבין בזה כלום! איך אתה מעז…"
    אבל קפקא? זה לא.

    כמובן שמותר לכתוב נגדו – אבל בכובד ראש ומתוך ידע.
    וזו פרה קדושה מודרנית.

להשאיר תגובה

